استاندار قم گفت:حکم خلع ید پرونده سرمایه‌گذار فرودگاه قم متوقف شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 18 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست،استاندار قم در حاشیه آیین تجلیل از خیران گردشگری قم با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای حل و فصل پرونده پر فراز و نشیب و حساس فرودگاه قم اظهار کرد: پرونده فرودگاه را در فضایی آرام و به دور از هیاهو پیگیری کردیم، هرچند سهامداران این طرح نیز خویشتن داری کردند و در حالی که این طرح جز پرونده‌های مفاسد اقتصادی نیز بود با تلاش‌های مستمر توانستیم حکم خلع ید سرمایه گذار را متوقف نماییم و این پرونده از مفاسد اقتصادی خارج شود.

او افزود: بر سر پرونده فرودگاه قم موانع بسیاری بود که با پیگیری مستمر و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه علما و مراجع تقلید، نمایندگان و مقام‌های ملی موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.

استاندار قم با بیان این که در جلسه گذشته شورای معاونین بر اعطای موافقت اصولی برای پرونده فرودگاه تاکید کردیم، عنوان کرد: در حالی که پرونده در وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی بود، معاونت عمرانی را مامور پیگیری این پرونده کردیم و اکنون این پرونده بر ریل سرانجامی خوش در حال بررسی است.

تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد.

این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع‌شده است، از شهر قم تقریباً ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش‌نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار