مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: در نیمه نخست سال جاری آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 17 October 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به تقاضای واحدهای تولیدی و مشمول قانون کار برای بکارگیری نیروی انسانی جوان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تعامل با سازمان تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای در خصوص آموزش و به‌کارگیری مقرری بگیران بیمه بیکاری در واحدهای متقاضی اقدام نموده اند.

وی تصریح کرد: این اقدام نیز موجب بکارگیری و اشتغال جدید و بالا رفتن آمار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و هم باعث قطع مقرری بگیران بیمه بیکاری می شود.

کاویانی افزود: در نتیجه با این اقدام در منابع بیمه بیکاری صرفه جویی می شود به‌طوری که در پایان سال ۱۳۹۹ سه هزار و ۱۰۰ تَن آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری استان بوده که این آمار در سال جاری به حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تَن رسیده است.

پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کار و تلاش قم برگزار شد

مدیرکل تعاون استان همچنین گفت: به منظور ارتقا و گسترش فرهنگ ترویج قرآن پانزدهمین دوره مسابقه‌های قرآن کریم ویژه کار و تلاش استان در مورخ یکم شهریور لغایت بیستم مهر در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 کاویانی گفت: در نهایت در روزهای بیست دوم و بیست و سوم مهرماه نفرات برگزیده با هم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و مفاهیم قرآن با یکدیگر رقابت کردند.

وی بیان کرد: از بین ۸۳ تَن در بخش برادران و ۱۳۸ تَن نیز در بین خواهران در مجموع ۱۰ تَن برای مسابقه‌های کشوری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار