مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: در حال حاضر با واکسیناسیونی که انجام شده، رونق‌های نسبی را در حوزه اقامتی بویژه حوزه‌های بین راهی شاهد هستیم، و امیدواریم با رفع محدودیت‌ها جهش خوبی را در این زمینه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 14 October 2021

به گزارش تابناک قم، ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم در گفت و گو با خبرنگاران به ارائه گزارش از وضعیت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی قم پرداخت.

خسارت 200هزارمیلیارد ریالی کرونا به گردشگری قم جبران می شود؟

ارجمندی اظهار داشت: در دوران کرونا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری قم وارد شد و چهار هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی نیز به دلیل تعطیلی و موانعی که برای ورود مسافران بود، از بین رفت.

وی همچنین با تاکیید استقبال از سرمایه گذاری در این بخش نوید روزهای خوش گردشگری را در دوران پس از کرونا داد.

از امهال پرداخت هزینه های آب و برق و گاز تا پرداخت تسهیلات

مدیرکل میراث قم با اشاره به حمایت‌های تسهیلاتی صورت گرفته از بخش گردشگری استان در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری، ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال ارائه، و سعی شده که از هزار و ۶۶۸ اشتغال نیز حمایت صورت گیرد.

وی امهال پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز و همچنین معافیت مالیاتی از دیگر حمایت‌های صورت گرفته از حوزه گردشگری استان دانست.

قم و گردشگری سلامت

ارجمندی در ادامه ظرفیت استان در بخش گردشگری سلامت را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در حوزه درمان ناباروری،‌ گردشگران خارجی زیادی در قم حضور پیدا می‌کنند، و به زودی با یک انتخاباتی که انجام می‌دهیم، یک انجمن حرفه‌ای سلامت شکل خواهد گرفت، و ما به دنبال این هستیم که برخی سوءاستفاده‌هایی که از زائران و گردشگران سلامت می‌شود، پایان پیدا کند و امنیت خدمات ایجاد شود، و در این خصوص نیز یک اپلیکیشن تهیه شده که رونمایی خواهد شد.

شهر قم با وجود مراکز درمانی حرفه ای و تخصصی پذیرای گردشگران و توریست هایی که برای درمان به ایران سفر می کنند می باشد که مسوولان استانی می بایست در کنار بحث درمان زمینه تفریح گردشگر و رونق اقتصادی شهر را در نظر داشته باشند.


وی با اشاره به صدور ۲۴ موافقت‌نامه اصولی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قم در نیمه نخست امسال، یادآور شد: حجم این مقدار سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریال است، که در صورت به بهره‌برداری رسیدن، موجب ایجاد ۵۶۰ اشتغال خواهد شد.

ارجمندی با اشاره به ثبت ملی انگشتر قم، ظرفیت استان در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را مورد توجه قرار داد، و گفت: کمیته سیاستگذاری شهر ملی انگشتر استان با حضور مقام‌های دولتی و بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط به ریاست استاندار و نایب رئیسی معاون استاندار تشکیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار