استاندار قم گفت: باید ضمن تشدید نظارت ها و تسریع در واکسیناسیون تلاش کنیم با همکاری شهروندان گرفتار پیک بعدی کرونا نشویم.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 14 October 2021

به گزارش تابناک قم، آقای سرمست در جلسه ستاد کرونا ضمن اشاره به عبور از پیک پنجم این بیماری در استان، واکسیناسیون دانش اموزان را در اولویت ستاد مبارزه با کرونا قرار داد و گفت باید بدون اجبار خانواده ها را توجیح کرد که واکسیناسیون در این شرایط بهترین راهکار برای مقابله است.

استاندار قم با اشاره به این موضوع که وقفه در نظام اموزشی جبران نا پذیر است و باید به سرعت مدارس به صورت حضوری شروع به کار بکنند گفت تمام تلاشمان این است که در آبان ماه دانش آموزان مقاطع متوسطه به صورت حضوری در کلاس ها حضور پیدا کنند.

در این جلسه اقای قدیر رئیس علوم پزشکی استان با ابراز خرسندی از عبور واکسیناسیون استان از مرز ۶۰ درصد گفت در حال حاضر وضعیت رنگبندی استان همچنان نارنجی است و مناطق قرمز از ۱۱ به ۷ عدد رسیده است.

وی گفت با وجود استقبال خوب دانش آموزان در روز گذشته اما آمار واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان ۳۶ درصد است که از میانگین کشوری که ۴۶ درصد هست پایین تر است این در حالیست که برخی استان ها به ۷۰ درصد واکسیناسیون دانش آموزان رسیده اند.

دکتر قدیر به ورود ۲۰ هزار واکسن پاستوکواک در روز گذشته به استان خبر داد و گفت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد شهروندان همچنان در امر واکسیناسیون مردد هستند.

در این جلسه شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان در توجیه استقبال کم دانش اموزان از طرح واکسیناسیون گفت متاسفانه اگر در شهریور ماه که زمان ثبت نام بود این طرح آغاز شده بود امروز آمار بالاتری داشتیم و به بازگشایی مجدد مدارس امیدوارتر با این وجود اما در جلسات متعددی که با مدیران مدارس داشتم خواستار طرح های تشویقی و توجیحی خوانواده ها برای واکسیناسیون فرزندان شدم.

وی گفت دلیل دیگر استقبال کم دانش اموزان والدین هستن که با وجود اینکه بیش از نیمی از انها واکسیناسیون انجام داده اند اما نگران اثار سو واکسیناسیون بر روی فرزندان خود هستند که امیدواریم با کمک کلیه نهاد های زیربط بتوانیم این ترس را برطرف کنیم.

در حال حاصر ۳۲۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۹۰ نفر انها در وضعیت بدحال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار