استاندار قم با تاکید بر ضرورت قاطعیت و مقتدر بودن نیروهای مسلح در کنار رویکرد مردمی داشتن و پاسخگو بودن گفت: توسعه بدون نظام و امنیت شدنی نیست و در جمهوری اسلامی نظم و امنیت با نقش‌آفرینی نیروهای مسلح و مردم محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 10 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و همچنین شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم بیان کرد: الگوی توسعه پایدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای اصولی استوار است که امنیت و آسایش یکی از این اصول است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه در هیچ کشوری بدون برقراری نظم و امنیت تأمین نخواهد شد اظهار کرد: در جمهوری اسلامی نظم و امنیت با نقش‌آفرینی و پاسداری نیروهای مسلح محقق می‌شود و مردم نیز در این امر نقش‌آفرینی می‌کنند.

استاندار قم در ادامه به نعمت مجهول امنیت در کنار نعمت صحت و سلامت اشاره کرد و گفت: این دو موضوع در کنار هم می‌تواند برای مردم، ارمغان‌آور یک زندگی مطلوب باشد.

وی با پاسداشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های حافظان نظم و امنیت خاطرنشان کرد: اصل دیگر در توسعه پایدار، مسئله اقتصاد، تولید و اشتغال است که مقام معظم رهبری در شعار سال‌های اخیر به آن توجه و در سال جاری نیز با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» باز هم بر اهمیت آن تأکید داشته‌اند.

استاندار قم به دنبال کردن برنامه سه شنبه‌های اقتصادی در استان برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از آن اشاره کرد و یادآور شد: در این مسیر، پلیس هم همراه دیگر مسؤولان بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی پلیس در ایجاد نظم و امنیت‌افزایی اذعان کرد: مؤلفه مهم دیگر توسعه پایدار، توجه به معنویت و اخلاق است که پلیس ما در این عرصه هم پیشتاز بوده و علاوه بر تلاش برای گسترش امنیت، به عرصه معنویت هم توجه داشته است.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت مقوله‌های امنیت، معنویت، پشتیبانی از تولید و معیشت و همچنین حفظ سلامت مردم در کنار یکدیگر، به تحول عینی در توسعه ابزارهای الکترونیکی پلیس توجه داد و گفت: پلیس علاوه بر جنبه‌های سخت افزاری، باید به جنبه‌های نرم افزاری هم توجه داشته باشد، چراکه اگر پلیس مسلح به ابزارهای نرم افزاری نباشد در برابر تهدیدات موفق نخواهد بود.

وی بر افزایش هوشمندسازی پلیس در عرصه امنیت تاکید کرد و گفت: پلیس حرفه‌ای علاوه بر برخورد تخصصی با موضوعات، مسلح به سلاح ایمان، معنویت و مردمداری است.

سرمست در پایان سخنان خود بیان کرد: از پلیس و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی استان انتظار است تا علاوه بر قاطعیت و مقتدر بودن، مردمی بودن و پاسخگویی را در دستور کار داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار