مشاور فرهنگی اجتماعی رئیس جمهور، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را پرورش یافته مکتب شهید بهشتی دانست و گفت: وقتی به شهید بهشتی می‌گفتند چرا شما پاسخ اتهام‌هایی که به شما زده می‌شود را نمی‌دهید، پاسخ می‌داد خداوند از افراد با ایمان دفاع می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸ 25 May 2024

به گزارش تابناک قم، سید محمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به مجاهدت و تلاش شهید آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: برغم این همه مجاهدت و تلاش رئیس جمهور، برخی طعنه‌ها، نیش‌ها و استهزا و تمسخرهای خود را کنار نمی‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اهل حلم و بردباری بود بیان کرد: آیت‌الله رئیسی به اعضای هیات دولت می‌گفت بر وظیفه اصلی خود متمرکز شوید، و به حاشیه‌ها توجه نکنید.

حسینی افزود: دیدیم که خدا چگونه از این شهید بزرگوار و این سید محرومان و مظلومان دفاع کرد، و مردم ایران نیز در قدرشناسی سنگ تمام گذاشتند.

مشاور رئیس جمهور همچنین محبوبیت بین‌المللی شهید آیت‌الله رئیسی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: فارغ از مردم ایران، جبهه مقاومت و مردم عراق و سوریه و لبنان و شهرهای کربلا و نجف و کاظمین و سامرا و مکه و مدینه نیز از خبر شهادت آیت‌الله رئیسی ناراحت شدند.

وی در تبیین علت غم و اندوه فراوان مردم برای شهادت آیت‌الله رئیسی بیان داشت: رئیسی کسی بود که از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه حمایت می‌نمود، در حالی که متاسفانه بسیاری از حاکمان اسلامی کاری نکردند.

مشاور رئیس جمهور با یادآوری این نکته که برخی از سران کشورهای اسلامی همچنان بارژیم صهیونیستی مراوده دارند و به نوعی حمایت می‌کنند گفت: رئیس جمهور ما با قاطعیت از مردم مظلوم غزه حمایت کرد.

وی همچنین یکی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: آن شهید والامقام دنبال عدالت در کشور بود.

وی امیدواری به آینده را نیز از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی ذکر کرد و گفت: رئیسی اهل انصاف بود، و نقدهایی که از او می‌شد را می‌پذیرفت.

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری سخنان، خدمات و تلاش‌های شهید حسین امیر عبداللهیان را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این شخصیت وارسته بر کار خود اشراف و احاطه کامل داشت.

وی با بیان اینکه امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه شهید انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: آن شهید گرانقدر انسان متین و باوقاری بود و اهل هیاهو و جنجال نبود.

وی یادآور شد: شهید امیر عبداللهیان از زمانی که عملیات طوفان‌الاقصی انجام شد، آرام و قرار نداشت و مدام در فکر مردم مظلوم غزه بود.

مشاور رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه با شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور و همراهان، همه متاثر شدند و بغض‌ها در گلو ماند بیان داشت: تحمل این مصیبت بسیار دشوار است، پیامبر اسلام‌(ص) سه پسر به نام‌های ابراهیم، قاسم و عبدالله داشت، که جان خود را در راه خدا نثار کردند، ما نیز در نزد خداوند می‌گویم حاج قاسم را دادیم، سید ابراهیم و امیر عبداللهیان را نیز تقدیم کردیم.

وی بیان کرد: خداوند به جای این پسران خیر کثیر را به پیامبراکرم(ص) عطا کرد، ما نیز امیدواریم خیر کثیر نصیب ملت ما شود، پیشرفت ایران عزیز و عزت و سربلندی و پیروزی جبهه مقاومت، نابودی اسرائیل غاصب و فراهم شدن مقدمه ظهور امام زمان‌(عج) را از خداوند طلب می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه، آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل وی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و خدمه پرواز دچار سانحه شد و سقوط کرد. بر اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین برگ از سفرهای استانی آیت الله رئیسی، با شهادت وی در راه خدمت به وطن رقم خورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار