معاون خدمات شهری شهرداری قم از ابلاغ دستورالعمل جدید برای آرامستان‌های قم یاد کرد و گفت: مراسم تشییع باید حداکثر در ۴۵ دقیقه و با حضور حداکثر ۷۰ نفر برگزار شود.
کد خبر: ۹۹۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 07 October 2021

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آرامستان‌ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: خوشبختانه در هفته گذشته، جلسه‌ای در این راستا با حضور برخی مسؤولان از جمله فرماندار قم برگزار و تصمیماتی گرفته شد.

وی اضافه کرد: اصل اقناع‌سازی حداکثری مردم برای تجمع نکردن در آرامستان‌ها به عنوان رویکرد اصلی شهرداری با راهکارهایی مانند اطلاع‌رسانی عمومی در سطح شهر و آرامستان‌ها پیگیری و دنبال می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: بر اساس تصمیم‌هایی جدید در استان مراسم تشییع در آرامستان‌های قم نباید بیش از ۴۵ دقیقه طول بکشد و افراد حاضر در مراسم نیز نباید بیش از ۷۰ نفر باشند.

وی درباره ضمانت اجرایی این تصمیمات گفت: مقرر شده تا از خانواده متوفیان تعهدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری مراسم تشییع گرفته شود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: آخرین آمار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آرامستان‌های قم بیانگر آن است که خوشبختانه روند این رعایت‌ها، صعودی است که امیدواریم تداوم یابد.

وی از همه مردم و همشهریان درخواست کرد با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مسؤولان را در مبارزه میدانی با کرونا یاری کنند و همچنین مشوّق افراد بی‌توجه به رعایت شیوه‌نامه‌ها نباشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار