طبق اعلام جدید وزارت بهداشت از روز شنبه ششم دی ماه قم وارد منطقه زرد کرونایی می شود. ترددهای بین‌شهری و ممنوعیت‌های ترددهای شبانه با توجه به ورود به وضعیت زرد کرونایی حذف می‌شود. مردم دیگر برای دریافت برگه تردد به استانداری مراجعه نکنند.
کد خبر: ۹۲۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 25 December 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان‌پور معاون استاندار قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به ورود استان به وضعیت زرد کرونایی اظهار داشت: از شنبه با مطلوب شدن شرایط استان شاهد ورود به وضعیت نارنجی هستیم که این شرایط با همکاری هم استانی‌ها و همشهریان به‌دست‌آمده است.

وی با بیان اینکه مردم در محدودیت‌های گذشته همکاری مناسب و همراهی مؤثری داشتند، ابراز کرد: از ماه‌های قبل فوتی‌های استان بیش از 10 نفر بود که الحمدالله امروز به زیر 2 و 3 نفر رسیده است که نشان از کاهش‌های موارد فوتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با تأکید بر اینکه از فردا تنها گروه چهار دارای محدودیت هستند، تصریح کرد: این محدودیت‌ها شامل پارک‌ها، سالن‌های ورزشی، استخرها، مدارس، مؤسسات آموزشی، حوزه‌های علمیه، مؤسسات آموزش عالی، مراکز دینی و مذهبی و نماز جمعه می‌شود و مابقی مشاغل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک مجاز به فعالیت هستند.

وی ترددهای بین‌شهری و درون‌شهری را موردتوجه قرار داد و افزود: ترددهای بین‌شهری و ممنوعیت‌های ترددهای شبانه با توجه به ورود به وضعیت زرد کرونایی حذف خواهد شد ولی موضوع به این معنی نبوده که شهروندان و هم استانی‌های تصور کنند شرایط به حدی رسیده که نیاز به رعایت نکات بهداشتی نیست.

سلیمان‌پور با درخواست از مردم برای رعایت مستمر شیوه‌نامه‌های بهداشتی یادآور شد: مردم تا جایی که امکان داشته در منزل بمانند و در مراجعه به اماکن عمومی دستورالعمل‌های لازم را رعایت کنند تا وضعیت همچنان رو به مطلوبیت باشد.

وی اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم دیگر برای دریافت برگه تردد به استانداری مراجعه نکنند چراکه که استان قم دیگر مشمول این ممنوعیت‌ها نبوده و ترددهای بین‌شهری و شبانه حذف‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار