رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قم گفت: پنج کیلومتر از محور قنوات- نواران بخش مرکزی قم، آرام‌سازی، لکه‌گیری و خط‌کشی شد.
کد خبر: ۹۲۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 09 December 2020

به گزارش تابناک قم، حسین برقراری در این زمینه افزود: این طرح در راستای افزایش ضریب ایمنی و صیانت از حریم جاده، در قالب طرحی امانی و با حضور ۱۰ نفر از عوامل اجرایی و هفت دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اجرا شد.

وی با بیان این‌که طول مسیر طرح ۱۰ کیلومتر به‌صورت رفت و برگشت است، ‌اضافه کرد: با توجه به نزدیکی طرح راهداری زمستانی، عوامل اجرایی طرح را در مدت‌زمان ۲ ماه به بهره‌برداری رساندند.

وی به اجرای طرح خط‌کشی اشاره و بیان کرد: به دلیل اهمیت خطوط ترافیکی به‌خصوص شب‌هنگام و روزهای بارندگی و مه گرفتگی محور، اپراتورهای خط کش اداره کل با استفاده از یک دستگاه مارکر(دستگاه خط کش) نسبت به احیا و اجرای خط‌کشی این محور اقدام نمودند.

برقراری، رفع تجاوز به حریم، پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی و شانه سازی را از دیگر اهداف طرح عنوان و بیان کرد: در قالب اجرای این طرح نسبت به تنقیه آبروها، ایمن‌سازی دهانه پل‌ها، حذف پیچ، تعریض و بهسازی پارکینگ‌ها اقدام شده است.

وی ادامه داد: آرام‌سازی به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که به‌منظور ایمن‌سازی و صیانت از راه‌ها و حرایم مرتبط در قالب اقداماتی از جمله اصلاح شیب شیروانی، رفع افتادگی شانه راه، تسطیح حریم، علف زنی و پاک‌سازی حریم اجرا می‌شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می‌باشد؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار