سامانه‌های «جهد»، «سحاب» و «تحریر» از پروژه ناصر جامع فقیه با عنوان «نجف» با محوریت کاربرد هوش مصنوعی در علوم اسلامی در شهر مقدس قم رونمایی شدند.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱ 26 October 2020

به گزارش تابناک قم، نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی یکشنبه شب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور جمع محدودی از محققان و علمای حوزوی در مدرسه علمیه معصومیه شهر مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تحویلدار پیام مکتوب آیت‌الله لطفی‌الله صافی گلپایگانی به نخستین همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی را قرائت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری نور به‌عنوان نائب رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی در ادامه این همایش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در قالب این همایش و همچنین دستاوردهای مرکز نور پرداخت.

همچنین پیام آیت‌‌الله ناصر مکارم شیرازی به این همایش توسط نماینده این مرجع تقلید، در ادامه این همایش قرائت شد.

مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه در حوزه فقه معاصر نیز اقدامات مطلوبی انجام شده که بخشی از آن باید ناظر بر حوزه‌های فضای مجازی شود، عنوان کرد: در بخش رسانه حوزه قسمت فضای مجازی تشکیل شد و شورایی آغاز به کار کرد که اقدامات مختلف در این حوزه پیونده داده شده و گام‌های مطلوبی برداشته خواهد شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: در نهادهای حوزوی از جمله حوزه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها شاهد برداشتن گام‌های بلندی در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری هستیم که باید همه آن‌ها را مبارک دانسته و به این موضوع توجه داشته باشیم که نهادها در شرایط کرونایی به دنبال این هستند که مراجعات و برنامه‌های حضوری خود را کاهش دهند.

در پایان این همایش از سامانه‌های جست‌وجوی هوشند «جهد»، حفظ حق نشر «سحاب» و ویرایش در اطلاعات ثبت شده «تحریر» رونمایی شد.

خاطرنشان می‌شود، گراف دانش مدارک اسلامی، هستان نگار اصول فقه و پژوهیار گروهی هوشمند از جمله پروژه‌های آینده ناصر جامع فقیه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار