استاندار قم گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، هم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار و هم باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت کنیم تا بتوانیم از موج دوم کرونا به‌سلامت عبور کنیم.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 15 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست امروز پس از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به واکنش رئیس‌جمهور پیرامون توافق سازش اسرائیل و امارات اظهار داشت: وی از این روابط حسنه به‌عنوان یک اقدام ناشایست یادکردند.

استاندار قم سپس بر تأکید رئیس‌جمهور بر زیرساخت‌های مهمی که در طول بحران کرونا در بیمارستان‌ها ایجادشده اشاره کرد و گفت: ایشان ابراز امیدواری کردند این زیرساخت‌ها در طول سال جاری افتتاح شوند، همچنین رئیس‌جمهور بر زیرساخت‌های مهمی که در سال‌های اخیر برای کشور ایجادشده‌اند و امروز برای بیماری کرونا لازم هستند تأکید کردند.

وی بابیان اینکه در این جلسه در حوزه اداری، اصناف و امکان عمومی و مذهبی مصوباتی به تصویب رسید که پس از ابلاغ اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: این مصوبات جنبه بازدارندگی خواهند داشت.

سرمست تأکید کرد: بر اساس این مصوبات هم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار و هم باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت کنیم تا بتوانیم از موج دوم کرونا به‌سلامت عبور کنیم.

استاندار قم افزود: سیاست ستاد ملی مبارزه با کرونا در موج اول، بیشتر مبتنی بر تعطیلی اصناف و اماکن عمومی بود اما به‌مرور با توجه به مشخص نبودن طول بیماری این ستاد، به‌منظور تضمین سلامت مردم و معیشت آن‌ها، مطابقت با سازگاری و سبک جدید زندگی را تبلیغ می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و مسئولان برای از بین بردن بیماری کرونا گفت: همچنان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار داریم در نتیجه باید در کلیه اماکنی که احتمال تجمع وجود دارد، تجمعات را به حداقل و رعایت پروتکل‌ها را به حداکثر برسانیم.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات اعطایی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا خاطرنشان کرد: استثنائاً بانک‌ها قانون چک برگشتی را برای این اشخاص اعمال نمی‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار