کد خبر: ۸۲۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 19 February 2020

آفتاب سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۹۸ هم غروب کرد؛ اما آفتاب وحدت در تهران هنوز طلوع نکرده، و ماه صداقت، ایثار و عقلانیت سیاسی در جبهۀ انقلابی کشور هنوز در محاق است!

گزینش و معرفی ۳۰ نامزد برای انتخابات مجلس در تهران، با شاخصه‌هایی که رهبر حکیم انقلاب بارها فرموده‌اند، به‌نظر کاری ساده می‌آید؛ اما آنچه کار را به اینجا رسانده و مردان جبهۀ انقلاب را به کج‌راهه‌های تفرقه کشانده، سهم‌خواهی‌ها، تنگ‌نظری‌ها و خوداصل‌پنداری‌های سیاسی است که در عمل، علاقه‌مندان این جبهه را سردرگم و رشتۀ وحدت را پاره کرده است.

مردان میدان سیاست و کارآزموده‌های عرصۀ انتخابات در پایتخت، گویا هنوز در آغاز راه‌اند و آن‌چنان‌که باید هنر وحدت‌آفرینی را نیاموخته‌اند.

حدود شش ماه کار مداوم احزاب و جریان‌های منتسب به اصولگرایی در تهران برای رسیدن به لیست مشترک، نتیجه‌ای جز ایجاد یأس و کاشتن بذر تردید در دل نیروهای انقلابی کشور نداشت.

عملکرد حداد عادل، قالیباف، جبهۀ پایداری، عدالت‌خواهان و... در تهران بزرگ، به‌خوبی نشان داد که جریان‌های انقلابی پایتخت، هنوز به بلوغ سیاسی مطلوب نرسیده‌اند و در استفاده از خرد جمعی تجربه و مهارت لازم را ندارند، و البته شاید نبودن پیر راهی که مورد وثوق همگان باشد، در دست نیافتن به لیست واحد بی‌تأثیر نبوده است.

با این وضعیت اسف‌بار، باید منتظر باشیم که ببینیم ائتلاف انقلاب اسلامی تهران، در روز جمعه و در مقابل چشم میلیون‌ها دلسوز انقلاب و کشور، بازی سی ـ صفر برده را با چه نتیجه‌ای عوض خواهد کرد!

با دلی پر از حسرت و حیرت، آرزو می کنم که آقایان هرچه زودتر ازخودگذشتگی به خرج بدهند و به لیست واحدی برسند؛ چراکه اگر چنین نکنند باید پاسخ‌گوی همۀ جوانان انقلابی کشور باشند، که روز حساب نزدیک است.

اما در مقام قیاس وحدت نیروهای انقلابی بین قم و تهران که برمی‌آییم، با همۀ وجود حس می‌کنیم که باید از وحدت‌آفرینان انقلابی در قم قدردانی شود. بزرگانی که با درایت، ازخودگذشتگی و تلاش فراوان اجازه ندادند که جریان اصولگرایی و انقلابی در قم مانند تهران به آشفتگی و سردرگمی دچار شود.

ائتلاف بهنگام و منسجم نیروهای جبهۀ انقلاب در قم، حول محور آقایان امیرآبادی، ذوالنوری و زاکانی، می‌تواند یک الگوی موفق برای همۀ کشور، به‌ویژه تهران باشد‌.

همۀ آنهایی که می‌پرسیدند: "چرا شورای هماهنگی اصولگرایان زودتر از زمان شروع ثبت نام یا اعلام تأیید صلاحیت‌ها، لیست خود را اعلام کرد؟" شاید امروز با دیدن سردرگمی دوستان تهرانی پاسخ خود را دریافت کرده باشند.

اتحاد امروز انقلابیون قم حاصل اندیشه، تدبیر، عمل بهنگام و زحمات دیروز بزرگان انقلابی این استان است.

کسانی که همیشه خود را محور می‌دانند و فکر می کنند که باید با آنها وحدت کرد وگرنه به هر قیمتی تفرقه ایجاد می‌کنند، تنها عده‌ای معدود بودند که از انسجام احزاب و جریان‌های اصولگرایی در قم دلخور شدند و این‌هم تا حدودی طبیعی به‌نظر می‌رسد؛ چون همۀ افراد را نمی‌توان راضی کرد؛ به‌ویژه آنهایی که از بلوغ اجتماعی و روحیۀ تعامل کمتری برخوردارند.

در این برهۀ حساس و با توجه به مشکلات پیش‌آمده در تهران، همۀ دلسوزان انقلاب و استان ارزش کار شورای هماهنگی اصولگرایان قم را به‌خوبی دریافتند.

پس قدردانی از این بزرگان که حلقۀ اتصال گروه‌ها و مجموعه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان شده‌اند، وظیفۀ همۀ نیروهای انقلاب، به‌ویژه جوانان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار