کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قم با تأکید بر اینکه قم نیازمند تحول مدیریتی است، گفت: مدیریت این شهر باید مدیریت جهانی شود، نوع مواجهه مسئولان و نمایندگان باید تغییر پیدا کند همین‌طور نمایندگان باید بتوانند مسئولیت خود را به بهترین نحوی دنبال کنند.
کد خبر: ۸۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۲ 17 February 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی در جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به بحث دلار و از بین رفتن فضای جهانی ارزش دلار و جایگزین شدن آن اظهار کرد: از سال 86 مقام معظم رهبری نسبت به موضوع دلار و نفت تذکر دادند که کشور را از آسیب‌های این دو مصون بدارید.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: نزدیک‌ترین مسیر در کوتاه‌مدت مواجهه از طریق تبادلات دوطرفه است که دلار را از عنصر واسطه‌ای بین ما و دیگران خارج می‌کند.

زاکانی ادامه داد: مسیر بلندمدت‌تر برای این مسئله تقویت اقتصاد ملی و عدم شرطی کردن مردم نسبت به دلار است، اما نزدیک ترین راه تبادل توسط ارزهای کشورهای مبادله کننده اجناس و خدمات است، در این دولت با روسیه اولین کار را قرار شد انجام دهیم که این روند کند بود.

وی در ارتباط با مسئله فرار مغزها و برنامه پیش رو در مجلس اظهار کرد: مجلس آینده حداقل 5 جهت را باید دنبال کند، نخستین جهت این است که به کمک مردم، در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه بایستد که یک مواجهه منطقی و مستحکمی است.

کاندیدای شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با بیان اینکه دومین جهت‌گیری مبارزه جدی با ناکارآمدی و تحریم و سومین جهت‌گیری مبارزه با فساد است، عنوان کرد: ویژگی چهارم مواجهه با تبعیض است که باید بتوان با مواجهه با تبعیض در هر نقطه و مجموعه‌ای تعادل و برابری ایجاد کرد، نهایتاً تجاری‌سازی علم و فناوری است که باید بتوان آن را پایه همه موارد قرارداد.

زاکانی تأکید کرد: اگر توانستیم با ناکارآمدی مبارزه کنیم و امید را در جامعه تزریق کنیم؛ اگر با تبعیض مبارزه و شرایطی را در جامعه ایجاد کردیم که به بالا بردن قدرت علمی جامعه کمک شود از پناه بردن به خارج جلوگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش شبکه‌های معاند در مسئله فرار مغزها ابراز کرد: شبکه‌هایی هم در حال رصد بوده و مأمور هستند که جوانان نخبه ما را شناسایی و آن‌ها را از کشور خارج کنند، باید این شبکه‌ها را شناسایی کرده و با آن‌ها مواجهه درست داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی دو نگاه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک نگاه تکیه به ظرفیت‌های داخلی و یک نگاه هم به نگاه به بیرون است، این دولت تنها به مورد دوم توجه دارد و به نظر بنده تمام این نکاتی که آقایان و بزرگواران مطرح می‌کنند بیشتر در قالب تبلیغ باید به‌حساب آورد.

زاکانی با تأکید بر اینکه قم نیازمند تحول مدیریتی است، گفت: مدیریت این شهر باید مدیریت جهانی شود، نوع مواجهه مسئولان و نمایندگان باید تغییر پیدا کند همین‌طور نمایندگان باید بتوانند مسئولیت خود را به بهترین نحوی دنبال کنند.

کاندیدای شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم عنوان کرد: طراحی خط یک مترو، پروژه منوریل، ظرفیت بزرگ فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم، بافت فرسود که یک فرصت بی‌نظیر است و یا سلفچگان که شاهراه کشور بوده و استان روی شاهراه انرژی کشور استوار است، ظرفیت‌های استان در حوزه صنعت و .. یک ظرفیت جدی است اما به دلیل بی‌توجهی‌ها آسیب می‌بیند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان راهبرد خود برای ادامه کار با مدیریت شهری قم گفت: شهردار فعلی تجربه خوبی از اصفهان دارد درنتیجه آن‌کسی که تصمیم می‌گیرد شورای شهر است.

وی تصریح کرد: جریان عدالت‌خواهی یک فرصت بزرگ است، البته خودم به‌عنوان یک عنصر عدالت‌خواه به دنبال پیش بردن این مسیر هستم، باید سیستمی را تقویت کرده و پیش ببریم که هم‌بستگی بین عدالت‌خواهی، واقع‌بینی و عقلانیت دنبال شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان ، علاقه‌ای به دخالت در کار شورای شهر نداریم ، شورای شهر وظیفه خود را انجام و ما هم باید خود را فدای شورایی کنیم که به دنبال کار کردن در فضای شهر است، درواقع اگر بتوانیم ظرفیت استان در حوزه مدیریت و دانش را ارتقاء دهیم می‌توان مدیران را امیدوار به کار کردن در استان کرد.

زاکانی پیرامون آزادی صحبت کردن نماینده به‌عنوان مجموعه‌ای از اجتماع و فرهنگ در مجلس نیز گفت: مرز ما مصلحت انقلاب و منفعت نظام است، هر جا که مصلحت انقلاب و نظام ایجاب کند آنجا حرفی برای گفتن داریم و فرقی برایمان نمی‌کند که چه جریان و گروهی باشد، نقدمان را همیشه محترمانه بیان کرده‌ایم و حتی به مخالفان خود احترام می‌گذاریم.

کاندیدای شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در پاسخ به سؤالی در مورد سرمایه‌گذاری در بورس اظهار داشت: بانک یک رقیب بی‌رحم برای بورس است؛ بانک‌ها سنگ پای تولید در کشور شده‌اند لذا بهترین مکان برای انتقال پول بورس است، درواقع بورس نهاد تأسیسی متأخر است و به اعتقاد بنده بانک باید فرع و بورس اصل باشد. نباید اینکه بانک‌ها سوداگری در جامعه را گسترش دهند، بازار سرمایه یکی از راه‌ها و بهترین راه تحول در حوزه تولید و حوزه پیوستگی در نظام اقتصادی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
چون قم نیار به تحول مدیریتی داره به تو رای نخواهند داد چون از قم هیچی اطلاع نداری و قمی نیستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار