کاندیدای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم با تأکید بر آغاز شفاف‌سازی مسائل از مجلس شورای اسلامی گفت: باید کاندیداها و نمایندگان مجلس درباره درآمد و دارایی‌های خود شفاف عمل کرده و بنده نیز در این مورد با مردم شفاف هستم.
کد خبر: ۸۲۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 16 February 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی در همایش جامعه پزشکی استان قم که در دانشگاه علوم پزشکی قم واحد پردیسان برگزار شد، با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شفافیت حق مردم بوده و باید این حرکت از مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

وی شفافیت را مهم‌ترین گام در مبارزه با فساد دانست و افزود: مردم کشور باید بتوانند انتخاب کنند و انتخاب درست نیازمند شفافیت در عملکرد مدیران و سازمان‌ها بوده و باید مجلس شورای اسلامی به‌عنوان اصلی‌ترین نماینده مردم در کشور این حرکت را آغاز کند.

کاندیدای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در پاسخ به سئوال مردم مبنی بر علت نیمه‌کاره رها شدن کارهای دولت‌های قبلی تصریح کرد: باید این فرهنگ در کشور ایجاد شود که نباید کاری نیمه‌تمام رهاشده و بیت‌المال هدر رود.

وی لازمه مسئولیت‌پذیری دولت در اجرای طرح‌های دولت‌های قبل را وجود مجلسی مقتدر دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل‌نکرده و مقتدرانه در مقابل اشتباهات دولت نمی‌ایستد.

زاکانی به عدم توجه دولت به راه‌های درآمدی کشور اشاره کرد و گفت: نفت تنها راه درآمدی کشور نبوده و باید به مسئله صادرت و بازارهای منطقه به‌صورت جدی پرداخته شود تا تحریم نفت بر اقتصاد کشور تأثیر گذر نباشد.

وی در ادامه مشکلات جامعه پزشکی را موردبررسی قرارداد و بیان کرد: باید حوزه بهداشت و درمان و مسئله ادامه تحصیل پزشکان و خدمات‌رسانی به مناطق محروم موردبازنگری مجلس قرارگرفته و امیدواریم مجلس آینده به این موضوع بپردازد.

کاندیدای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم به موضوع شفافیت در دارایی نمایندگان پرداخت و ابراز کرد: باید کاندیداها و نمایندگان مجلس درباره درآمد و دارایی‌های خود شفاف عمل کرده و بنده نیز در این مورد با مردم شفاف هستم.

وی شفافیت را دارای هفت سطح دانست و تأکید کرد: شفافیت برای مسئولان کشور دارای هفت سطح شفافیت در آرا، تعاملات، دریافتی‌ها و دارایی‌ها، سفرها و ... بوده که نمایندگان مجلس باید الگوی دیگر مسئولان در این حرکت باشند.

زاکانی یکی از حقوق مردم را آگاهی از میزان هزینه‌کرد نمایندگان مجلس در دوران تبلیغات خواند و بیان کرد: مردم باید از ریز اقدامات و خرج‌های کاندیداها خبر داشته و به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار