شهر مقدس قم در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری غرق در ماتم و عزا شده است و مراسم های مختلف عزاداری در گوشه و کنار این شهر برپاست.
کد خبر: ۷۵۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱ 30 June 2019

به گزارش تابناک قم، همزمان با 25 شوال سالروز شهادت امام صادق(ع)، مردم شهر مقدس قم امروز لباس های مشکی را به نشانه عزا بر تن کرده و با شرکت در مراسم های عزاداری که مناسبت این روز در نقاط مختلف شهر برپا شده است، در غم شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگواری می پردازند.

دیشب و امروز دسته‌های عزاداری از مساجد تکایا، حسینیه‌های شهر مقدس قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کرده تا شهادت این امام همام را به دخت موسی بن جعفر(ع) تسلیت بگویند.

در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) نیز مراسم های عزاداری ویژه این ایام برپا شده و این مراسم ها تا امشب با حضور زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) ادامه می یابد.

در ایام شهادت امام صادق(ع) با تلاش شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی نقاط مختلف شهر و به ویژه مسیر های منتهی به حرم حضرت معصومه(س) سیاه پوش شده است.

همچنین ظهر امروز مراسم حرکت دسته عزاداری با حضور آیت الله وحید خراسانی از بیت ایشان واقع در خیابان صفاییه تا حرم حضرت معصومه(س) برگزار شده و خیل عظیم عزاداران با حضور در این مراسم به سینه زنی می پردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار