رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تاکنون 400 تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است و مشکلی در ادامه توزیع این مرغ به قیمت دولتی در قم نداریم.
کد خبر: ۷۰۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت تامین میوه شب عید در کشور اظهار کرد: قرار بود که دولت در ابتدا اقدامی در زمینه میوه شب عید نداشته باشد و این کار را به بخش خصوصی واگذار کند، اما در نهایت تنظیم بازار میوه شب عید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی ادامه داد: خرید برای میوه شب عید به صورت متمرکز در حال صورت گرفتن است و استان‌ها در این زمینه دخالتی ندارند، در کشور مشکلی در زمینه پرتقال نداریم، چون فراوانی است، اما در زمینه تامین سیب محدودیت‌هایی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: اکنون طرحی را در استان شروع کردیم تا در ازای تحویل نهاده‌های دامی به مرغداران قم از آن‌ها گوشت مرغ تحویل بگیریم و این گوشت را در فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع کنیم، قیمت این گوشت در حد 10 هزار تومان است، علاوه بر آن هم توزیع مرغ منجمد در استان قم صورت می‌گیرد.

طلایی با اشاره به توزیع مرغ منجمد در استان قم اظهار کرد: تاکنون 400 تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است و مشکلی در ادامه توزیع این مرغ به قیمت دولتی در قم نداریم، امکان توزیع مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی‌های مصرف در قم وجود دارد و حداقل روزانه پنج تن مرغ منجمد در قم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به دنبال واردات دام زنده به کشور است و در صورتی که این اقدام صورت بگیرد، چالشی در زمینه گوشت گرم در کشور نخواهیم داشت، البته اکنون مشکلی در زمینه گوشت منجمد در قم نداریم و امکان عرضه این گوشت به اندازه کافی در استان با قیمت دولتی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: حمل دام از استان قم به استان‌های مرزی ممنوع است و دام بدون مجوز دامپرشکی امکان خروج از دام شهر قم ندارد، مدیریت استان مصمم است که جلوی هرگونه قاچاق دام از قم به خارج از کشور را بگیرد و تعزیرات براساس قانون با هر مورد قاچاقی در این زمینه برخورد خواهد کرد.

طلایی وضعیت دام مولد در قم را خوب دانست و تصریح کرد: اقدامات در استان‌های مختلف برای جلوگیری از قاچاق دام شروع شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار