یک جریان حوزوی نزدیک به دولت در تلاش است تا با جلب نظر رئیس‌جمهور و برخی مشاوران موثر او، مدیر سابق حوزه علمیه خواهران را به عنوان استاندار جدید قم معرفی کند. پیش از این اولین استاندار "روحانی" در جمهوری اسلامی در دولت "احمدی‌نژاد" به استانداری قم منصوب شده بود.
کد خبر: ۶۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم به دنبال اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و برکناری سیدمهدی صادقی از استانداری قم، هم اکنون استان قم با سرپرست موقت استانداری اداره می‌شود تا رایزنی‌ها و مذاکرات احزاب و جریانات سیاسی با دولت برای انتخاب استاندار جدید قم به نتیجه برسد.

در میان جریانات سیاسی قم، شخصیت‌های حوزوی که دستی در آتش سیاست نیز دارند، همواره نقش موثری را در حوزه سیاسی کشور و خصوصا استان قم ایفا می‌کنند.

بر همین اساس برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های حوزوی نزدیک به دولت حسن روحانی در تلاش هستند تا با جلب نظر رئیس‌جمهور و برخی مشاوران موثر روحانی، «محمودرضا جمشیدی» مدیر سابق حوزه علمیه خواهران را به عنوان گزینه استاندار جدید قم معرفی کنند.

نقش ویژه دولت، رئیس مجلس و مراجع تقلید در انتخاب استاندار قم، این جریان حوزوی را به رایزنی‌ها با هر یک از این سه بخش موثر واداشته است که بر اساس شنیده‌ها، این جریان حوزوی در روند رایزنی‌هایش موافقت‌های نسبی این سه بخش موثر را برای استانداری جمشیدی کسب کرده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر، رسانه‌های همسو با این جریان حوزوی، گمانه زنی درباره انتصاب حجت‌الاسلام جمشیدی به عنوان استاندار قم را با هدف کاستن از حواشی برای وی تکذیب کرده بودند.

گفتنی است که حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی تا کنون هیچ واکنشی نسبت به خبر انتصابش به عنوان استاندار جدید قم نشان نداده است.

شایان ذکر است که جمشیدی یکی از عناصر موثر در فعالیت‌های کمیته روحانیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ بود که با عنایت به جایگاه و مسئولیتش در مدیریت حوزه علمیه خواهران، تمایلی به انتشار اخبار فعالیت‌ها و حضور علنی خود در برنامه‌های ستاد انتخاباتی حسن روحانی نداشت.

لازم به ذکر است که محمودرضا جمشیدی از روحانیون نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، سال‌ها عهده دار مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور بود. او در دوران مدیریت آیت‌الله مقتدایی بر حوزه علمیه، به عنوان قائم مقام او منصوب شد.

جمشیدی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم می‌باشد. او در جامعه مدرسین حوزه به عنوان "مدیر سیاسی" جامعه و همچنین "معاونت جامعه و نظام" این نهاد حوزوی فعالیت‌ داشته است و از جمله حامیان هاشمی رفسنجانی در جامعه مدرسین حوزه علمیه بوده است.

جمشیدی در بهمن ماه سال گذشته به دنبال انتصاب آیت‌الله اعرافی به مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، در حالی که آیت‌الله شرعی، موسس مدیریت حوزه علمیه خواهران و اصلی ترین حامی او دار فانی را وداع گفته بود، از مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کناره‌گیری کرد.

گفتنی است در صورت انتصاب جمشیدی به عنوان استاندار قم، او سومین استاندار روحانی در تاریخ جمهوری اسلامی می‌باشد.

پیش از این "محمدحسین موسی پور"، اولین استاندار روحانی در جمهوری اسلامی ایران در دولت محمود احمدی نژاد به سمت استانداری قم منصوب شده بود.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، اولین استاندار دولت حسن روحانی نیز یک روحانی از خاندانی سرشناس در قم و نزدیک به بیت امام و طیف سنتی اصلاح‌طلبن بود. "محمد صادق صالحی منش" دومین استاندار روحانی قم و تاریخ جمهوری اسلامی بود که دوره استانداری او با حواشی نیز روبرو بود!

لازم به ذکر است که در حال حاضر "سید محمدرضا هاشمی" سرپرستی استانداری قم را تا تعیین استاندار جدید بر عهده خواهد داشت.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
تورا خدا کسی را انتخاب کنید چیزی سرش بشه تاکی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار