معاون اجرایی تعزیرات حکومتی قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزار و 560 فقره پرونده تخلف صنفی، بررسی و 97 درصد برابر با چهار هزار و 420 مورد مختومه و به صدور حکم منجر شده است.
کد خبر: ۶۹۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 18 December 2018

به گزارش تابناک قم، پدرام نیرومند در جلسه ستاد تنظیم بازار قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: ارزش مجموع جرائمی که منتهی به محکومیت شده، بالغ بر هشت هزار و 240 میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: از کل این پرونده ها 78 فقره پرونده به ارزش سه هزار و 770 میلیارد ریال مربوط به پرونده های احتکار، اختفا و امتناع از عرضه کالا می باشد.

وی اضافه کرد: از این تعداد 71 فقره پرونده به ارزش سه هزار و 710 میلیارد ریال منتهی به صدور حکم شده است.

معاون تعزیرات حکومتی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های کنترلی انجام شده در مورد کالاهای مصرفی شب یلدا، انجام گشت های مشترک و مستمر با مجموعه بازرسی اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت را از جمله آن ذکر کرد و گفت: نصب برچسب قیمت، ارائه فاکتور خرید و برخورد با گران فروشی از مهمترین اولویت های نظارتی به شمار می آید.

نیرومند خاطرنشان کرد: بازرسان و کارشناسان خبره‌ در جریان این گشت ها در صورت مشاهده تخلف باید ضمن تشکیل پرونده، اصلاح قیمت ها را نیز انجام دهند.

وی یادآور شد: رسیدگی به تخلف ها به شدت پیگیری می شود و اگر پرونده ای تشکیل شود در دستور کار قرار گرفته و در اسرع وقت بررسی خواهد شد.

2 هزار و 290 بازرسی توسط سازمان صنعت و تجارت قم انجام شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با بیان اینکه 2 هزار و 290 بازرسی از اصناف قم طی 2 هفته گذشته انجام شده است گفت: 154 پرونده با 282 عنوان تخلف به ارزش 123 میلیارد و 279 میلیون ریال تشکیل شده است.

احمد رضا سمیعی نسب همچنین با اشاره به آغاز طرح بازرسی ویژه شب یلدا از شنبه هفته جاری اذعان داشت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید آجیل، خشکبار، میوه و شیرینی در بلندترین شب سال، یک طرح نظارتی ویژه به اجرا گذاشته شده که اولویت اصلی آن کنترل قیمت آجیل، خشکبار و میوه و تره بار است.

وی با بیان اینکه نرخ سود این کالاها باید مطابق فاکتور خرید باشد و بیش از آن تخلف محسوب می شود، افزود: نرخ سود مصوب برای آجیل و خشکبار 12 درصد، انواع میوه 30 درصد و شیرینی نیز بین 20 تا 30 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات قیمت 57 قلم کالای اساسی در 2 هفته اخیر تصریح کرد: از این تعداد کالا 24 قلم بدون تغییر قیمت و 13قلم نیز روند کاهشی و 20 قلم روند افزایشی بوده است‌.
سمیعی نسب گفت: قیمت 16 قلم کالا نسبت به میانگین کشوری بیشتر، 29 قلم کمتر و 12 قلم کالا نیز با میانگین کشوری یکسان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار