یک نهضت توابین در مجلس به راه افتاده
یک نهضت توابین در مجلس به راه افتاده است و عده ای از نمایندگانی که به CFT رای داده اند، در اثر اعتراضات مردمی پشیمان شده بودند و مایل بودند این مصوبه در شورای نگهبان رد شود که شد اما مشکل اصلی اینجاست که اگر این لایحه نیز به سرنوشت دو لایحه پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی منجر شود.
کد خبر: ۶۷۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ 09 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در محفل عزاداری امام هشتم(ع) و رسول مکرم(ص) در مسجد امام رضا(ع) پردیسان قم، عنوان کرد: کسانی هستند که با غرض و مرض به توصیف برجستگی‌های امام خمینی(ره) می‌پردازند و او را مقابل رهبری قرار می‌دهند، چنین کسانی در صدر اسلام نیز وجود داشتند و با انتصاب خود به رسول الله(ص) مقابل امیرالمومنین(ع) شمشیر کشیدند.

وی در پاسخ به این‌که آیا نمی‌توان از همان اول مانع ورود افراد نالایق یا فاسد به ساختار حکومتی نظام شد؟، بیان کرد: بسیاری از این افراد نالایق یا خائن،از ابتدا مشکل‌دار نبوده‌اند یا حداقل حسن ظاهر داشته‌اند اما مشکل اصلی اینست که ما هنوز نتوانسته‌ایم مدیر مناسب و طراز انقلاب تربیت کنیم و افراد شایسته‌ای مانند شهید بهشتی یا شهید حقانی نیز، گل‌های خودرو بوده‌اند.

وی هم چنین در پاسخ به این‌که آیا مجلس و سران سایر قوا نسبت به مشکلات اقتصادی هیچ تدبیری ندارند؟ توضیح داد: رهبری مکررا فرموده‌اند مشکل اصلی کشور تحریم‌ها نیست بلکه مشکل اقتصاد و معیشت مردم است اما عده‌ای آدرس غلط می‌دهند و با مانور بیجا روی تحریم‌ها سعی در توجیه و انکار بی‌کفایتی‌های خود دارند. رهبری با دستور تشکیل "شورای عالی اقتصاد" ، روسای سه قوه را موظف کرد تا دست از پراکنده‌کاری بردارند و عملا دو قوه‌ دیگر را در اختیار دولت قرار داد تا حجت را بر آن‌ها تمام کند که بعدا نگویند کم کاری از ما نبود و مجلس یا قوه قضائیه نگذاشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این‌که «رهبری همه جوره از دولت در برابر جنگ اقتصادی حمایت کرده است»، مدعی شد: حتی به دولت این اختیار داده شده است که در صورت زمان‌بر بودن رساندن مصوبات دولت به رهبری، خود دولت آن هارا ابلاغ کند و بعدا گزارش آن را بیاورد. همچنین امکان دیدار در سراسر هفته برای دولت ایجاد شده است.

وی در پاسخ به شخصی که توضیحی درباره لایحه‌ FATF خواسته بود، گفت: در شرایطی که آمریکا و متحدانش شمشیر تحریم‌ها را از رو بسته‌اند و ما در حال جنگ دشوار اقتصادی هستیم، پذیرش FATF یعنی نابود کردن فرصت‌های دور زدن تحریم‌ها.

وی معتقد است: دو کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با این‌که قانونا پس از رد شدن توسط شورای نگهبان می‌بایست به صحن علنی مجلس می‌آمد تا مورد بازبینی و رای گیری مجدد واقع شود و اگر اشکالات شورای نگهبان، توسط اعضای مجلس وارد دانسته نمی‌شد آنوقت به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شد. مصوبه‌ شورای نگهبان مستقیم به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد که این خلاف قانون اساسی و آئین‌نامه مجلس است. نگران تکرار این اتفاق در خصوص لایحه ی CFT نیز هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یک نهضت توابین در مجلس به راه افتاده است و عده ای از نمایندگانی که به CFT رای داده اند، در اثر اعتراضات مردمی پشیمان شده بودند و مایل بودند این مصوبه در شورای نگهبان رد شود که شد اما مشکل اصلی اینجاست که اگر این لایحه نیز به سرنوشت دو لایحه پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی منجر شود و بدون بازبینی در صحن مجلس، مستقیم به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود _ که محتمل است چنین شود _ عملا جلوی پس گیری رای این نمایندگان پشیمان را خواهدگرفت.

وی در پاسخ به این‌که چرا علمای برجسته نسبت به مشکلات کشور موضع‌گیری نمی‌کنند؟، گفت: یک مورد مثال بزنید که رهبری در مساله‌ مهمی، به طرق مختلف از قبیل خواهش، فریاد، رهنمود، اصرار، تشر، نظر کارشناسانه و حتی ارائه‌ راهکار و طرح ورود نکرده باشند. رهبری طی 5سال گذشته به دفعات فریاد زده‌اند که با جنگ اقتصادی مواجه هستیم. اگر محکمه‌ الهی برپا شود و از مدیران ما بپرسند چرا این کارها را کردی و آن کارها را نکردی، هرگز نمی‌توانند توپ را در زمین رهبری بیندازند؛ زیرا ایشان بر همگان اتمام حجت کرده و همه گونه مشکلات و راه حل هارا اعلام کرده است؛ فلذا همین الآن نیز عمده‌ی بار سنگین مشکلات نظام را رهبری به تنهایی بردوش می‌کشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا رئیسی کاندید اصولگرایان و جمنا در انتخابات بعدی ریاست جمهوری است، به طنز گفت: فعلا که جمنا، "پخشنا" است. هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و ضعف جریان انقلابی نیز همین است که گل‌هایش را برای دقیقه ی نود_که نه_بلکه برای وقت اضافه می‌گذارد و در آخر هم گل به خودی می‌زند!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار