آیت الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر شناسایی مشکلات زائرین اربعین حسینی(ع) خواستار برنامه ریزی بیشتر جهت رفع آنها شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 08 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین که در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات ستاد اربعین در خدمت رسانی به زائرین، در سخنانی اظهار داشت: اصل اول این است که ما طبق بیان قرآن کریم که قانون اساسی جهان اسلام است، وظیفه داریم تا نفس می‌کشیم با سه حوزه محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی رابطه داشته باشیم و بدانیم که در هر یک از این حوزه‌ها چگونه باید رفتار کنیم که قرآن کریم نحوه ارتباط صحیح با هر یک از این حوزه‌ها را یادآور شده است.

وی ادامه داد: اصل دوم این است که این کشور به لطف الهی و به برکت انقلاب و جنگ تحمیلی از خواب بیدار شد، اما ما باید بفهمیم آنچه پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد همین پرچم‌های یا علی(ع)، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) است، ما حبّ وطن داریم اما این جزء نافله است، آنچه فریضه است، پرچم یا علی(ع) است.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: دشمن دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی را بر ما تحمیل کرد و در واقع ما ده سال گرفتار جنگ بودیم، در تمام این مدت آنکه کار اساسی کرد و حرف اول را زد همین پرچم یا علی(ع) و یا زهرا(س) بود؛ یعنی اعتقاد به معاد که پس از مرگ خبری است و انسان با مردن نمی‌پوسد بلکه از پوست به در می‌آید، انسان ابدی است و در نتیجه این موجود ابدی باید فکر ابدی داشته باشد و این تنها از دین ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: این همه پادشاهان و حکومت‌ها در طول تاریخ، ظهور کردند اما یک وجب خاک به نام اینها نمانده، اما ببینید حسین بن علی(ع) با دست خالی دنیا را گرفت، پس معلوم می‌شود خبری هست.

آیت الله جوادی آملی در پایان با تأکید بر شناسایی مشکلات زائرین اربعین حسینی(ع) خواستار برنامه ریزی بیشتر جهت رفع آنها شد.

در ابتدای این دیدار سردار ذوالفقاری به بیان گزارشی از خدمات ارائه شده به زائرین اربعین در عرصه‌های مختلف پرداخت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار