تکریم مرجعیت و احترام به ارکان حوزه ضروری است
در پی انتشار تصاویری از آیت الله شبیری زنجانی در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجم آبانماه طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی شد. که این نامه بازتاب هایی را درمیان علما و اساتید حوزه و فعالان سیاسی کشور داشت.
کد خبر: ۶۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۳ 06 November 2018

به گزارش تابناک قم، جمعی از اساتید عالی و خارج حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی و آیت الله محمد یزدی، تکریم مرجعیت و احترام به ارکان و بزرگان حوزه را ضروری دانستند.

متن بیانیه ۵۵۱ استاد عالی حوزه در حمایت از آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله یزدی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در خصوص نامه حضرت آیت‌الله یزدی «دامت برکاته» به مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله الوارف»، ما امضاء‌کنندگان ذیل نکاتی را تقدیم می‌نماییم.

تکریم، پاسداشت و رعایت حریم مرجعیت به عنوان دژ مستحکم اسلام و پاسداران مکتب اهل بیت «علیهم السلام» مورد اتفاق همه دینمداران و حوزه‌های علمیه و روحانیت است. در این میان، حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله الوارف» به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید با جایگاه برجسته علمی، اخلاقی و مردمی مورد قبول و احترام و اعتماد همگان است.

حضرت آیت الله یزدی «دامت برکاته» از فقیهان برجسته و مدرسان با سابقه و از اعلام و بزرگان حوزه علمیه قم است که از پیشگامان نهضت و شاگردان بصیر و با اخلاص آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام راحل و علامه طباطبایی «قدس الله اسرارهم» است که پاسداشت حرمت ایشان لازم و پاسداشت فقاهت و انقلاب اسلامی است.

آیت الله یزدی «دامت برکاته» همواره برای مراجع معظم تقلید احترام ویژه‌ای قائل بوده و هستند و در نامه خود، در عین صراحت و شفافیت، با سلام و احترام و عرض ارادت به جایگاه مرجعیت، درصدد تخطئه و جلوگیری از موجه‌سازی و مشروعیت یابی سران فتنه از طریق عادی سازی ارتباط آنان با مراجع معتبر بوده است.

همانگونه که تکریم مرجعیت لازم و ضروری است، احترام به ارکان و بزرگان حوزه هم بایسته است و نمی‌توان نسبت به حمله ناجوانمردانه به فقیه مجاهد آیت الله یزدی «دامت برکاته» بی‌تفاوت بود؛ به ویژه آنکه، این هجمه‌ها توسط عده‌ای سازماندهی می‌شود که بینش و گرایش التقاطی آنان نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت «علیهم السلام» و مواضع‌شان بر علیه فقه سنتی و اصالت‌های حوزوی و مرجعیت روشن است.

به همه دلسوزان دین و کشور، به ویژه فعالان سیاسی و رسانه‌ای یادآور می‌شویم، در این شرایط حساس، همه ما باید با همگرایی و هم‌افزایی، و با بصیرت و هوشیاری در مقابله با جنگ اقتصادی و روانی و رسانه‌ای جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، هوشمندانه به وظایف خود عمل نماییم و همت اصلی خود را در جهت تقویت اقتدار و امید و انسجام و خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات و شکست تحریم آمریکایی مصروف نمائیم.

در پایان از حوزویان انتظار می‌رود با حکمت و دوراندیشی در جهت تقویت مرجعیت و ارکان حوزه گام بردارند و با سعه صدر و حفظ انسجام و اخلاق مداری و تفاهم حوزوی نقشه بدخواهان مرجعیت و حوزه و روحانیت را با پایان دادن مناقشات و مشاجرات بی‌ثمر و حاشیه‌ای نقش بر آب کنند.

در پی انتشار تصاویری از آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجم آبانماه طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی شد. که این نامه بازتاب هایی را درمیان علما و اساتید حوزه و فعالان سیاسی کشور داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
کاش آقای یزدی هم بخود و هم به آیت اله شبیری بی احترامی نمیکرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار