طرح بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم در سال حمایت از كالای ایرانی كه همزمان با روز ملی حمایت از صنایع كوچك آغاز شده بود تا پایان آبان ماه تمدید شد.
کد خبر: ۶۶۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 16 October 2018

به گزارش تابناک قم، امیر طیبی نژاد اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اقدامی عملی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خود برای ایجاد رونق در تولید و اشتغال، اقدام به اعطاء تسهیلات و بخشودگی جرائم بدهی واحدهای صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح طی چند سال اخیر در سطح شهرک‌های صنعتی و متناسب با نیاز و درخواست فعالان صنعتی و تولیدی اجرایی شده است بیان کرد: این طرح شامل واحدهای صنعتی، کارگاهی، واحدهای تولیدی، خدماتی وتوزیعی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای تاسیس تا کنون می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم چشم انداز این اقدام حمایتی را کمک به فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال عنوان کرد و گفت: این شرکت به دنبال آن است تا از تمام ابزارها و قوانین در اختیار خود برای تحریک فعالان تولید و صنعتی برای حرکت روبه جلو و افزایش فعالیت‌های تولیدی خود استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال «حمایت از کالای ایرانی»، سازمان صنایع کوچک خود پیشگام در رفع مشکلات و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی است افزود: انتظار است به همین میزان که سازمان صنایع کوچک با تدبیر و اقدام‌های حمایتی خود به کمک تولید و صنعت آمده سایر دستگاه‌های خدمت رسان نیز وارد میدان عمل شوند.

طیبی نژاد تصریح کرد: در مراحل قبلی که تابستان امسال و طی سال‌های گذشته اجرایی شده بود، شاهد استقبال خوبی از طرف واحدهای صنعتی بودیم، البته با اتمام زمان این طرح در خواست‌های فراوانی برای تمدید آن اعلام شد و پس از بررسی‌ها و اقدام‌های قانونی مرحله جدید این طرح با زمان محدود در استان آغاز شد.

وی این طرح را اقدامی عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: در این مرحله سعی شده تا با ارائه طرحی جامع ضمن زیر پوشش قرار گرفتن تعداد واحدهای بیشتر و توجه به واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای بهره بردار زمینه فعال سازی واحدهای نیمه تمام و راکد را به صورت هدفمند فراهم کند.

وی همچنین به تاثیر اجرایی این گونه طرح‌ها اشاره و بیان کرد: با بخشودگی معوقات واحدهای تولیدی، فعالان صنعتی می‌توانند از هزینه‌های خود را در بخش سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت هزینه کنند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع)، قنوات و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار