هشدار دلسوزان انقلاب دربارهFATF نادیده گرفته شد
یکی از مراجع تقلید با انتقاد از تصویب بخشی از قرارداد عبری، عربی و غربی FATF در مجلس شورای اسلامی، از بی توجهی به هشدارهای بزرگان و دلسوزان انقلاب در این خصوص انتقاد کرد. امیدوار هستیم شورای نگهبان با دقت این قرارداد را بررسی نماید تا مخالف شرع و قانون اساسی نباشد.
کد خبر: ۶۶۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 10 October 2018

به گزارش تابناک قم، یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ما نظر خود را درباره قرارداد FATF اعلام کردیم تا در آینده تاریخ قضاوت نکند که ما سکوت کردیم، گفت: شورای نگهبان این لایحه را با دقت بررسی کند.

آیت الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن ابراز تأسف و انتقاد از تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی که با هشدار بزرگان و دلسوزان انقلاب همراه بود، گفت: FATF، قراردادی عبری، عربی و غربی است که با شاخصه‌های انقلاب منافات دارد و توقع داشتیم که بررسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

وی یادآور شد: ما نظر خود را درباره این قرارداد اعلام کردیم تا در آینده، تاریخ قضاوت نکند که ما سکوت کردیم.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به مشکلات این قرارداد، اظهار داشت: چگونه می‌توان قرارداد مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم را امضا کرد و تعیین مصداق تروریست بر عهده آمریکا قرار داده شود؟ آمریکایی که عربستان و رژیم صهیونیستی را که دائم مشغول کشتار هستند تروریست نمی‌داند؛ اما حزب الله لبنان را تروریست معرفی می‌کند.

وی ابراز داشت: گرایش به اسلام و استکبار در کنار هم عملی نیست؛ امیدوار هستیم شورای نگهبان با دقت این قرارداد را بررسی نماید تا مخالف شرع و قانون اساسی نباشد.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: رهبر انقلاب هم فرمودند کنوانسیون‌هایی و معاهداتی که در غرب طراحی می‌شود نباید ملاک کار نمایندگان قرار گیرد؛ بلکه باید قوانین داخلی وضع شود اما برخی به این فرمایش توجهی نکردند.

پرداختن به موضوع معیشتی مردم، بخش دیگر سخنان این مرجع تقلید بود که آن را بسیار ناراحت کننده عنوان کرده و از مسئولان درخواست نظارت کامل و حل جدی و سریع مشکلات مردم را داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
تا کی دنبال این بحث های سیاسی بی نتیجه هستید. مردم مشکل اقتصادی دارن بس کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار