رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه از جمله دغدغه‌های واحدهای صنعتی قم است.
کد خبر: ۶۳۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 05 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری قم با اشاره به مصوبات این جلسه عنوان کرد: بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی در کمیته های تخصصی و پیگیری در خصوص تامین مواد اولیه پترشیمی واحدهای تولیدی از جمله این مصوبات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از ابتدای سال جاری 14 پرونده در رابطه با واحد صنعتی جهت بررسی وحل مشکلات به ستاد تسهیل ملی ارجاع داده شده است.

وی تصریح کرد:همچنین از ابتدای سال تا پایان تیرماه توانسته ایم 62 درصد مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را عملیاتی کنیم. تاکنون 17 جلسه ستاد رفع موانع تولید تشکیل شده که در آن 236 مصوبه مطرح و 146 مصوبه اجرایی شده است.

وی یادآور شد: تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه از جمله دغدغه های واحدهای صنعتی در قم است که در این باره پیگیری های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد:به ویژه تامین مواد پتروشیمی از مشکلات جدی است در این باره تعاملاتی با بورس در جهت رفع موانع داشته ایم. واحدهای کوچک صنعتی در تامین مواد پتروشمی با مشکلات بیشتری مواجه اند که در این باره ساز و کاری فراهم می شود تا از طریق تعاونی ها موفق به خرید مواد اولیه شوند.

سیجانی عنوان کرد: احتکار این مواد و گران فروشی معنا ندارد و با متخلفان با جدیت برخورد می شود که تاکنون 6 واحد متخلف در زمینه احتکار مواد پتروشمی شناسایی شده اند.

وی بیان کرد:برخی از واحدهای غیر فعال و همچنین غیر مجاز در قم شناسایی شده اند که به زودی تکلیف این واحدها مشخص می شود.

در این جلسه مجید آوری فرد مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد:برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکلات جدی اقتصادی و مالی مواجه اند که در این باره بانک ها باید تسهیلات مناسبی را برای برون رفت این واحدها از مشکلات مالی پرداخت کنند.

وی اظهار کرد:اطلاعات واحدهای تولیدی و صنعتی در حال احصاء است تا بتوان واحدهای غیر فعال و غیر مجاز را نیز شناسایی کرد.

آوری فرد تصریح کرد:واحدهایی که مجوزی ندارند نمی توانند از خدمات در روند تولید بهره مند شوند امید است بتوان با تلاش های لازم این واحدها را به زودی ساماندهی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار