مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم مطرح کرد
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم گفت: شهروندان با توجه گرمای هوا باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به بیماری وبا مبتلا نشوند.
کد خبر: ۶۲۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم،بهاره زارع با اشاره به امکان سرایت بیماری وبا در فصل گرم اظهار کرد: نکات بهداشتی در زمینه مصرف آب و مواد غذایی ارائه شده که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند زیرا این بیماری از طریق آب و غذا منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تماس با مدفوع و استفراغ فرد بیمار نیز امکان انتقال بیماری وجود دارد و همچنین بیماری در روشی دیگر از طریق شستن ظروف غذا در آب‌های آلوده انتقال پیدا می‌کند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی با توجه به گرمای هوا و علایم آن گفت: این بیماران دارای نشانه‌های عطش و تشنگی، مدفوع آبکی، استفراغ، تب، دل درد و احساس پر بودن شکم است.

وی یادآور شد: نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی از جمله وظایف مرکز بهداشت است البته همشهریان در صورت نیاز و مشاهده تخلفات می‌توانند از طریق سامانه 190 اقدام کنند.

زارع با بیان اینکه همشهریان پس از احساس علایم این بیماری می توانند در نزدیک‌ترین واحد بهداشتی و درمانی خدمات مورد نیاز را دریافت کنند گفت: جوشاندن آب در صورت تردید به سلامت آن ضروری است و همچنین نظافت دست‌ها باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد غذاهای پخته شده مصرف و از خوردن مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی خودداری کنند و موادغذایی فاقد امکان شست‌وشو و پختن کنار میوه و سبزی قرار داده نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار