مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد؛
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 04 July 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اعطای ۱۲ میلیارد تومان در طرح تسهیلات اشتغال روستایی در استان قم اظهار کرد: در این زمینه در کشور رتبه آخر را داشتیم که وضعیت ما بسیار بهبود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیلات مشاغل خانگی ۹ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده افزود: پیش بینی ۸۰۰ مورد اشتغال زایی در این زمینه انجام شده و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، سهم این استان برای تسهیلات خرد اشتغال زایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان ۱۶ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اظهار کرد: در این طرح ۹۹ واحد متقاضی داشتیم که ۶۲۹ نفر جذب شد.

چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اشتغال

کاویانی با اشاره به پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در صنعت اشتغال برای ۲۶ دستگاه گفت: بیش از نیمی از دستگاه‌ها به ما گزارش را اعلام کردند.

وی افزود: چهار هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان پیش بینی برای امسال و اشتغال زایی ۱۴ هزار نفری پیش بینی شده که تا الآن ۳۶۱ میلیارد تومان با تحقق هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال زایی به ما معرفی شده که ۱۱ درصد کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه سند اشتغال استان قم بر اساس ظرفیت‌های دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده ادامه داد: باید امسال به نرخ بیکاری تک رقمی برسیم و از دستگاه‌ها می‌خواهیم که هر ماه عملکرد خود در زمینه اشتغال زایی را برای ما بفرستند.

تحقق هزار و ۷۰۰ اشتغال در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قم تنها استانی است که سند اشتغال تهیه کرده، گفت: هدف‌گزاری ما رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی است. الآن در دست ما نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال هزار و ۷۰۰ نفر است.

مهرداد غضنفری، با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای سند اشتغال جدی برخورد کنند، افزود: در حوزه بانک‌ها اصلاً مشکل نداریم و سهمی که برای تسهیلات در نظر گرفته شده مهیا است.

معاون استاندار قم ادامه داد: در این زمینه در برخی از موارد از جمله دستورالعمل اشتغال فراگیر که قرار بود بخشی از کار را به عهده بگیرد قدری تأخیر شده است.

وی تأکید کرد: کار اصلی اشتغال استان امسال تحقق این سند است و محور تمام کارهای دستگاه‌های اجرایی امسال تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری است که در این سند هم آمده است.

اختصاص تبلیغات محیطی به کالای ایرانی

محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم با اشاره به وجود دو مصوبه خوب در ستاد اقتصاد مقاومتی درباره حمایت از کالای ایرانی گفت: بر اساس این مصوبه قرار شد دو بیلبورد در اتوبان قم تهران و ۱۰ بیلبورد در داخل شهر قم به تبلیغ کالای ایرانی اختصاص پیدا کند.

وی با گلایه از عملکرد شهرداری قم در این زمینه افزود: در اتوبان دو تابلو را در اختیار قرار گرفتیم اما شهرداری قم هنوز این کار را انجام نداده است. فقط پنج تابلو در اختیار قرار گرفت که بعد از یکی دو هفته دوباره آن را از ما پس گرفتند.

سید مهدی صادقی، استاندار قم در واکنش به این موضوع گفت: مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی لازم الاجرا است. هیچ کس حق ندارد که از این موضوع پا فراتر بگذارد ولی مسئولیت پیگیری به عهده دستگاه مسئول است.

سید رضا موسوی، مدیرکل محیط زیست استان قم هم با اشاره به اینکه دو تابلوی در نظر گرفته شده مربوط به سازمان محیط زیست بوده ادامه داد: ما دو تابلو در اتوبان قم - تهران داریم که سال‌های گذشته نصب و مستقر شده است تا در راستای بحث‌های آموزشی استفاده شود.

وی با اشاره به ایراد وارد کردن سازمان بازرسی به اختصاص این دو تابلو به تبلیغات افزود: این تابلو متعلق به محیط زیست است و هر سال هزینه آن را پرداخت می‌کنیم و این ایراد را باید رفع کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان قم ادامه داد: درخواست ما این است که طراحی این تابلو مقداری با ما هماهنگ شود تا بحث‌های زیست محیطی هم در آن دیده شود. تابلوهای ما کوچک است و اثربخشی تابلوهای دیگر بیشتر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار