مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: برآورد اولیه از میزان خسارت در استان اردبیل به دنبال وزش باد شدید، نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۵۸۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 25 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور اظهار داشت: تندباد شدید که در دو روز اخیر استان اردبیل را فرا گرفته سبب شد تا در بخش‌های مختلف خسارت کلانی به استان وارد شود به طوری که  برآورد اولیه از میزان خسارت در استان اردبیل به دنبال وزش باد شدید، نزدیک به 150 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به خسارات وزش باد شدید در سطح استان گفت: وقوع 10 مورد آتش‌سوزی مراتع، وارد شدن خسارات به مبلمان و تاسیسات شهری، وارد آمدن خسارت به 60 خودرو از جمله 17 خودرودر شهرستان مشگین‌شهر و قطعی برق 185 روستای استان از جمله مواردی بوده که به دنبال تندباد این دو روز به آنها خسارت وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: بیشترین خسارت تندباد در مشگین‌شهر بوده که 47 مورد قطعی برق در این شهرستان برطرف شده و برطرف کردن قطعی 44 مورد دیگر در دست اقدام است.

عبدالعلی‌پور با اشاره به بروز مشکل در  35 سایت همراه اول و 86 مرکز کم‌ظرفیت به دنبال قطعی برق تصریح کرد: برای رفع این مشکلات اقدامات در حال انجام بوده و تلاش می‌کنیم مشکلات این سایت‌ها را به‌زودی برطرف کنیم.

وی با اشاره به اسکان 75 مسافر گرفتار شده در طوفان خلخال افزود: متاسفانه یک نفر از هموطنان نیز در شهرستان بیله‌سوار بر اثر وقوع تندباد جان خود را از دست داد و یک نفر نیز در این تندباد مصدوم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیشترین سرعت تندباد را از شهرستان مشگین‌شهر با سرعت 144 کیلومتر بر ساعت در 24 ساعت گذشته برشمرد و اظهار کرد: انتظار می‌رود مردم نکات ایمنی را رعایت کرده و حتما به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار