مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مطرح کرد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: به دنبال احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان با ظرفیت هشت مگاوات و با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا نیمه نخست سال آینده هستیم.
کد خبر: ۵۶۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان قم اظهار کرد: در سال 96، سه پروزه اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب داشتیم، از جمله این پروژه‌ها اجرای نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات و اعتبار 17 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی بود، این پروژه امسال در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: قرار بود که هزار و 400 شیر برای کاهش مصرف آب در ادارات استان قم نصب شود که این اتفاق نیفتاد، تنها 10 درصد این پروژه در استان اجرا شد، دلیل عدم اجرای این پروژه عدم تامین منابع مالی لازم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: توسعه شبکه فاضلاب شهر قم را با استفاده از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی در دستور کار داریم و به دنبال تکمیل 100 کیلومتر از این شبکه تا پایان سال هستیم، هم اکنون 90 کیلومتر اجرای شبکه در شهر قم صورت گرفته و پیمانکار با سرعت در حال اجرای پروژه است.

صادق پور با اشاره به امکان احداث نیروگاه‌های برقابی در استان قم اظهار کرد: از محل سد کوچری تا شهر قم امکان احداث 20 مگاوات نیروگاه‌های برقابی وجود دارد، البته باید نرخ تضمینی خرید برق از این نیروگاه‌ها به اندازه ای باشد که سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل به احداث این نیروگاه‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: نیروگاه برقابی در استان قم آلودگی ندارد و برای سرمایه پذیر و سرمایه گذار ایجاد درآمد دارد، همچنین 10 نفر به صورت دائم با احداث این نیروگاه شاغل شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: به دنبال احداث نیروگاه برق خورشیدی در استان با ظرفیت هشت مگاوات و با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا نیمه نخست سال آینده هستیم، همچنین یک نیروگاه خورشیدی در ستاد شرکت آب و فاضلاب استان با ظرفیت 20 کیلووات وجود دارد و به دنبال احداث یک نیروگاه دیگر در این ستاد با ظرفیت 25 کیلووات تا چند ماه آینده هستیم.

صادق پور با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب پردیسان اظهار کرد: بازچرخانی و استفاده مجدد از آب خاکستری را در مجتمع‌ها و مصرف‌کننده‌های عمده آب در دستور کار داریم، همچنین اجرای طرح توسعه شبکه فاضلاب پردیسان در برنامه شرکت آب و فاضلاب استان قم قرار دارد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم 10 میلیارد تومان و شرکت آب و فاضلاب استان قم9 میلیارد تومان از منابع داخلی برای اجرای این طرح اختصاص دادند و به دنبال برگزاری جلسه ای با حضور وزرای مسکن، نیرو و مدیران استان قن برای اجرای طرح توسعه فاضلاب پردیسان هستیم.

وی ادامه داد: به زودی سه مناقصه برای اجرای خطوط اصلی و فرعی فاضلاب پردیسان برگزار می‌شود تا بخشی از مشکلات این منطقه در زمینه فاضلاب حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌های این شرکت را به سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای تولید برق خورشیدی معرفی کردیم، ولی همه این زمین‌ها برای احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی مناسب نیستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار