مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش‌افزوده، داد مردم را درآورده است، گفت: بر همین اساس برخی از کارخانه‌ها روبه تعطیلی می‌رود و متولیان و مسئولان باید نسبت به این مسئله توجه کنند.
کد خبر: ۵۵۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 20 January 2018

به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه حضور شما در استان آذربایجان شرقی مفید بوده است، اظهار داشت: مردم از وجود جنابعالی کمال رضایت رادارند، البته این به آن معنا نیست که قبلی‌ها موفق نبودند، آن‌ها هم موفق بودند ولی تواضع جنابعالی و از اینکه به همه مساجد سرکشی می‌کنید و مخالف و موافق برای شما مطرح نیست، جای تقدیر دارد و همه از این مسئله خوشحال هستند.

وی افزود: وحدت، بزرگ‌ترین نعمت الهی و تفرق بدترین عذاب است، خداوند تفرق را کنار عذاب آسمانی معرفی می‌کند و الحمدالله شما این وحدت را مستحکم‌تر کردید.

مرجع تقلید شیعیان همچنین نسبت به شبهات افکنی در مراکز آموزشی هشدار داد و گفت: گاهی افرادی در دبیرستان‌ها یا دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شبهاتی مطرح می‌کنند که باید نسبت به آن‌ها پاسخگو بود.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده، داد مردم را درآورده است، بر همین اساس برخی از کارخانه‌ها روبه تعطیلی می‌رود و متولیان و مسئولان باید نسبت به این مسئله توجه کنند.

وی در ادامه خواستار برگزاری نکوداشت مرحوم کرندابی شد و تصریح کرد: حاج عباسقلی کرندابی انسان خاصی بود، خدمات بسیاری ارائه کرد و نخستین کسی بود که در تبریز مدرسه رسمی را در سال 1302 تأسیس کرد اما به لحاظ موقعیت آن روز، این مدرسه تخریب شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایشان واعظ خوبی بود و قلم بسیار قوی در زبان عربی و فارسی داشت، اگر یک بزرگداشتی در مقام ایشان برگزار شود، بسیار خوب است.

آیت‌الله سبحانی همچنین پیگیر راه‌اندازی رشته کلام در حوزه علمیه تبریز شد و گفت: علاوه بر اینکه در شهر قم 250 طلبه در رشته کلام تحصیل می‌کنند، در سمنان، کاشان و بوشهر و برخی از شهرهای دیگر، افرادی در این رشته در حال تحصیل هستند، ما در شهر تبریز هم فارغ‌التحصیلانی داریم، اگر مکانی در این شهر به این مجموعه اختصاص پیدا کند، سال آینده می‌تواند کار خود را آغاز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار