رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم از تلاش مدیران استان برای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به تدوین برش‌های استانی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: در این راستا یک کارگروه ویژه تدوین مدل اقتصاد مقاومتی استان را به عهده داشت.

وی سرمایه‌گذاری در فرودگاه قم، دریاچه نمک و معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را سه پروژه محوری ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال گذشته ۴۲ پروژه اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌ها ابلاغ شده که پیشرفت بسیار خوبی داشت و برخی مثل گازرسانی به روستاها دو ساله بوده و امسال ادامه دارد.

۴۸ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: در سال جاری هم ۴۸ پروژه اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌ها ابلاغ شده و پایش و پیگیری این پروژه‌ها در دستور کار است.

وی واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در طول این سه سال ۱۲۸ پروژه واگذار شده است و برای سال جاری واگذاری ۲۲ پروژه در حال پیگیری است.

رضوی با اشاره به پیگیری طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۰ میلیارد کارسازی و ۲۲۲ میلیارد تومان به نتیجه رسید.

وی گفت: در سال جدید ۱۷۰ میلیارد تومان در سرمایه ثابت و ۷۴ میلیارد تومان در نوسازی و بهسازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

نجات کارخانه‌ها از ورشکستگی

نجات کارخانه فولاد غرب از ورشکستگی و افزایش ظرفیت تولید این کارخانه همچنین راه‌اندازی طرح‌های بزرگی مانند پاکشوما، الکترو مهبد و پویا باد از دیگر فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی بود که رضوی به آن اشاره کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم اظهار کرد: در بخش کشاورزی اقدامات متعددی در آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از آب و ایجاد باغ‌های پسته رخ داده است و این جزو اهداف اصلی استان است.

وی با اشاره به اینکه در بهداشت و درمان از ظرفیت خوب سرمایه‌گذاران و خیرین در استان قم استفاده شده است گفت: بیمارستان فرقانی که بیش از ۲۰ سال نیمه کاره بود در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید و ۲۲۰۰ تخت بیمارستانی دیگر در حال ساخت است.

وی افزود: در این زمینه یک نمونه سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد است که هزار تخت را با یک پکیج کامل سلامت به استان اضافه خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: در گردشگری زیارت با توجه به اینکه محور توسعه استان است حدود ۱۰ هزار تخت در دستور کار قرار دارد که در دو سال گذشته این موضوع جهش خوبی گرفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار