دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی در بعد اخلاقی و علمی یکه‌تاز و بی‌نظیر بودند،‌ گفت: علامه طباطبایی نسبت به همه افراد جامعه حتی خواص و علما حساسیت‌ داشتند و احساس مسئولیت می‌کردند.
کد خبر: ۵۳۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۶ 01 December 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بنیادی پنجشنبه شب در همایش اساتید موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، که در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه بیت مرحوم علامه طباطبایی، امروزه به یک محور اساسی در تفسیر قرآن کریم تبدیل شده است اظهار کرد: مباحث تفسیری همواره در حوزه‌های علمیه وجود داشته است ولی خوشبختانه در حال حاضر مباحث تفسیری در حوزه بسیار توسعه یافته است و باید همین مسیر ادامه یابد.

وی افزود: در یکی از شهرهای شیراز که علمای بزرگ در آن زندگی می‌کردند، مجمعی تشکیل دادند تا یکی از علمای بزرگ شهر فضایل علامه طباطبایی را بیان کند؛ این عالم در مورد علامه طباطبایی گفته بود که ایشان ویژگی‌ها یی داشتند که در کمتر کسی می‌توان آن ویژگی‌ها را یافت.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این عالم گفته بود که علامه طباطبایی همواره در افکار خود طهارت داشتند؛ ایشان بدون هیچگونه تشویشی نسبت به مسایل پیرامونی و شبهات حساس بودند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی‌آملی بیان کردند که علامه طباطبایی، قبل از نگارش و انتشار المیزان، در خصوص مسایل مختلف جهان از جمله جنگ جهانی مطالعه و برای رفع شبهات تلاش می‌کردند و به بیان مسایل و معارف ناب اسلامی می‌پرداختند.

بنیادی افرود: طهارت در رفتار ویژگی دیگری بود که عالم شیرازی در باب فضائل علامه طباطبایی بیان کرد؛ علامه طباطبایی از فروتنی کم‌نظیری بهره‌مند بودند و این درحالی است که از نظر مراتب علمی و عرفانی در والاترین و عالی‌ترین جایگاه قرار داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه طهارت در گفتار سومین ویژگی علامه طباطبایی بود خاطرنشان کرد: زمانی که این ویژگی‌های علامه طباطبایی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که این ویژگی‌ها موجب ماندگاری و جاودانگی ایشان شده است.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی در بعد اخلاقی و علمی یکه‌تاز و بی‌نظیر بودند،‌ تصریح کرد: علامه طباطبایی نسبت به همه افراد جامعه حتی خواص و علما حساسیت‌ داشتند و احساس مسئولیت می‌کردند.

 بنیادی با بیان اینکه آثار علامه طباطبایی مرجع و منبعی برای محققان است افزود: امروزه در حوزه‌های علمیه استعداد‌های بسیار زیادی وجود دارد و موسسات حوزوی زیادی در حوزه فلسفه، تفسیر، حکمت، مسایل روانشناسی و جامعه شناسی فعالیت دارند و این موسسات حوزوی باید با مقدمه درک امروز جامعه در عرصه‌های علمی ورود کنند و درخشش داشته باشند.

وی در پایان گفت: امروزه تعداد زیادی جلسه تفسیری در حوزه‌ برگزار می‌شود ولی باید بدانیم که هنوز در آغاز مسیر هستیم و نتیجه این جلسات و فعالیت‌های ۱۵ سال آینده آشکار می‌شود؛ امیدواریم برگزاری این جلسات همچون گذشته در بعد علمی و قرآنی پیشگام و پیشتاز باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار