رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم:
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: یک مبلغ باید خودسازی کند تا سخنان او در مخاطب تاثیر داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 29 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی شامگاه سه شنبه در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه و بزرگداشت سالگرد  ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به جایگاه بحث ارتباطات اظهار کرد: این بحث یکی از بحث‌های مهم و روزآمد است، هم اکنون تعداد زیادی از انجمن‌های علمی در حوزه به وجود آمده است و طلاب فرهیخته و پژوهشگر در این انجمن‌ها عضویت دارند.

وی ادامه داد: انجمن ارتباطات و تبلیغ، یکی از انجمن‌های علمی مهم حوزه علمیه قم است و کار این انجمن، اجرای کارهای مهم ستادی است.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: خداوند وظیفه هدایت معنوی را برای علما قرار داده است، علمای شیعه همیشه به این وظیفه خود عمل کرده و آن‌ها با تکلیف مداری در جبهه‌های مختلف فعالیت حضور پیدا کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که تبلیغات یک علم است و در دانشگاه‌های مختلف جهان بر روی این علم کار می‌شود.

واعظ موسوی، تاثیرگذاری بر مخاطب را نیازمند شناخت کافی از او دانست و تصریح کرد: امکانات ما با امکانات دشمن قابل مقایسه نیست، البته باید توجه داشته باشیم که یک مبلغ باید خودسازی کند تا سخنان او در مخاطب تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد‌های طلاب حوزه علمیه در خصوص تبلیغ را پس از بررسی و ارزیابی در اختیار دست اندرکاران مساله تبلیغ قرار می‌دهیم، در بحث تبلیغ باید زوایای مختلف را مورد بررسی قرار بدهیم و علاوه بر محتوا باید به ابزار تبلیغ توجه کنیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: تبلیغ سنتی هنوز جایگاه خود را دارد و قرار نیست که با تبلیغ نوین به دنبال فراموش کردن تبلیغ سنتی باشیم. علامه طباطبایی زمانی که احساس نیاز به معرفی مکتب تشیع کرد، کتاب ساده ولی دقیق شیعه در اسلام را نوشت و هنوز پس از چهار دهه نمی‌توان کتاب دیگری را جایگزین این کتاب کرد.

واعظ موسوی با اشاره به زندگی شهید مطهری اظهار کرد: این شهید در حالی که از جایگاه علمی بالایی برخوردار بود، کتاب ساده ای را برای آموزش کودکان به نام داستان راستان نوشت.

وی ادامه داد: انجام تبلیغ بدون شناخت مخاطب و فضا امکان پذیر نیست، چرا حوزه علمیه با سابقه طولانی هنوز یک پایگاه استنادی ایجاد نکرده است؟ می‌توان با توسعه سامانه‌هایی همچون حوزه نت، تحقیقات حوزویان را منتشر و مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: باید حوزه علمیه به همایش‌های حوزوی درجه علمی بدهد، ولی اکنون شاهد هستیم که این همایش‌ها از وزارت علوم درجه علمی می‌گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار