نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم بودن میانگین عمر مدیریت‌ها در قم گفت: تلاش می‌کنیم با ابقای استاندار قم در مسیر ثبات مدیریت قدم برداریم.
کد خبر: ۴۸۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 23 August 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در آخرین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم که در تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به شرایط مالی کشور در دوره شورای چهارم، اظهار کرد: از لحاظ تجهیز و تأمین منابع چهار سال گذشته سال‌های سختی بود چرا که دولت به دلیل وجود تحریم‌ها نتوانست از مدیریت شهری حمایت کند.

وی افزود: در این اواخر اقدام بزرگی که دولت برای تأمین طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم انجام داد جای تقدیر دارد.

محدودیت منابع مالی دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی دولت در چهار سال گذشته تنها کفاف امورات جاری کشور را می‌داد و امکان تزریق منابع به شهرداری‌ها نبود اما دوستان در قم شهر را خوب مدیریت کردند.

وی با اشاره به عملکرد محمد دلبری، شهردار سابق قم افزود: اقدامات دلبری بسترسازی و مقدمه تجهیز منابع بعدی بود. با تسهیلاتی که در دوره وی گرفته شد بخشی از بلوار پیامبر اعظم(ص) تملک شد و بخشی از مترو پیش رفت.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی دکتر سقائیان‌نژاد با هدفمند کردن این تجهیز منابع توانست بدهی‌هایی که وجود داشت را پرداخت کند.

امیرآبادی گفت: اکنون یک و نیم میلیون متر مربع زمین را در بلوار پیامبر اعظم(ص) در اختیار شهرداری قم قرار داده که با استفاده از این ظرفیت در آینده می‌تواند شهر را خوب اداره کرد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم از دوره اول تا پنجم جزو سالم‌ترین شوراهای کشور بود، اظهار داشت: در همه دوران نقایصی وجود داشته اما اعضای شورای چهار دوره با روحیه جهادی کار کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای پنجم کار سختی در پیش دارد و هنوز برای تجهیز منابع در کشور مشکلات بسیاری داریم و برای تحقق درآمدهای پایدار باید تلاش زیادی انجام داد.

انتخاب قاطع سقائیان‌نژاد

وی با اشاره به انتخاب دوباره سید مرتضی سقائیان‌نژاد در شورای پنجم، گفت: شورای پنجم یک شورای پیش فعال است معمولاً سابقه نداشت که پیش از شروع رسمی شورا شهردار انتخاب کنند اما انتخاب به اتفاق ایشان قابل تقدیر و برای مجموعه شهرداری دلگرم کننده است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه میانگین حضور مدیران در شهرداری قم بسیار پایین است، افزود: توصیه ما به دولت هم این خواهد بود که تثبیت مدیریت وجود داشته باشد تا این هماهنگی حفظ شود.

وی افزود: کمیته ویژه برای تغییر قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در مجلس تشکیل شده و اگر نقطه نظراتی در قم در این زمینه وجود دارد، برای پیشبرد کار در اختیار مجلس قرار دهید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون بررسی قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها هم تشکیل شده که من از دوستان شهرداری قم می‌خواهم نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار