نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به مچ‌بندهای الکترونیکی مورد استفاده در حج امسال گفت: این مچ‌بندها در ایران ساخته می‌شود و به‌منظور پیدا کردن زائرانی که براثر ازدحام جمعیت گم شده، استفاده می‌شود و هیچ اطلاعات محرمانه‌ای در آن وجود ندارد.
کد خبر: ۴۶۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱ 20 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در گردهمایی «روحانیون معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع» که در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تأکید بر حائز اهمیت بودن مراقبت‌های امنیتی در حج امسال اظهار داشت: اقدامات و مراقبت‌های لازم برای حج امسال صورت گرفته و اگر حتی کمترین احتمال وجود مسائل امنیتی در حج امسال وجود داشته باشد، باید هوشیاری لازم در این رابطه را مدنظر قرار داد.

وی بروز برخی شایعات در فضای مجازی در رابطه مراسم حج امسال را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای نمونه تعدادی از رسانه‌ها در مورد مچ‌بندهای الکترونیکی شایعاتی را مطرح کردند درحالی‌که این مچ‌بندها در ایران ساخته می‌شود و زائران ملزم به استفاده از آن نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: سازمان حج و زیارت در ماه‌های اخیر بخشی از زمان خود را معطوف به پاسخ دادن به شایعات مطرح‌شده کرده و این در حالی است که شایعات مطرح‌شده در مورد موقعیت‌یاب الکترونیکی در مچ‌بندها از سوی این سازمان به‌شدت تکذیب می‌شود.

قاضی عسکر با تأکید بر اینکه در حج امسال مراقبت‌های امنیتی به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار دارد، افزود: مچ‌بندهای الکترونیکی به‌منظور پیدا کردن زائرانی که براثر ازدحام جمعیت گم می‌شوند، استفاده می‌شود و هیچ‌گونه اطلاعات محرمانه‌ای در آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اعزام بیش از 86 هزار زائر به حج امسال گفت: در مورد به همراه داشتن تبلت، گوشی‌های هوشمند و لب‌تاپ محدودیت‌هایی لحاظ شده که این محدودیت‌ها به‌نفع حجاج است و نباید در این لوازم مطالبی که حساسیت ایجاد می‌کند درج شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت راه‌اندازی کانال‌های ارتباطی از طریق شبکه‌های اجتماعی از سوی مسئول کاروان‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این کار یکی از راه‌های جلوگیری از بروز شایعات در فضای مجازی است.

قاضی عسکر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی زائران حج امسال از سوی روحانیون کاروان‌ها گفت: این برنامه‌ها به‌منظور ایجاد فضای معنوی و پر کردن وقت زائران انجام‌گرفته است، همچنین مداحان باید از تفرقه‌انگیزی در میان حجاج بپرهیزند و حساسیت‌های لازم در این رابطه را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: روحانیون کاروان‌ها باید به بیان مسائل تاریخی، تبیین آیات قرآنی حج، اسرار و معارف حج و شرح آداب سفر توجه ویژه‌ای داشته باشند، تا اینکه زائران با آرامش و طیب خاطر به انجام اعمال خود بپردازند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار