آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نظام مالیاتی و تسهیلاتی بانک‌ها موظف به کمک و همراهی با مردم هستند تا از مشکلات موجود کاسته شود.
کد خبر: ۴۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 18 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرکل و مسئولان امور مالیاتی استان قم اظهار داشت: خدمت در قم دارای فضیلتی است که با شهرهای دیگر قابل قیاس نیست؛ چراکه امروز صد هزار نفر در قم مشغول تحصیل معارف اسلامی بوده و در تمام دنیا تأثیرگذار است.

وی ابراز داشت: باید این فرهنگ در جامعه پیاده شود که بودجه دولت و گردش مالی بر پایه عوارض و مالیات باشد و شکی در این مطلب نیست؛ چرا که برای دوری از بودجه‌های نفتی مجبور به ورود در این عرصه‌ها می‌باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: دریافت مالیات، رکنی از ارکان نظام بوده و جنبه شرعی نیز در آن وجود دارد؛ البته نیازمند فرهنگ سازی و اهتمام مردم در این عرصه می‌باشیم.

وی تصریح کرد: حوزه و روحانیت نیز طبعا برای فرهنگ سازی در این عرصه وظیفه داشته و ورود خواهد کرد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: از نکات مهم در نظام مالیاتی آن است که باید از حداکثر اختیارات و توان برای عدم فشار به طبقه متوسط و پایین جامعه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: امروز فرار و گریز مالیاتی تبعیض بسیاری را در جامعه ایجاد نموده و مالیات دهندگان را نیز ناامید خواهد کرد؛ باید برای این دسته از افراد و گروه ها برنامه ریزی خاصی انجام شود تا عدالت فراگیر گردد.

امام جمعه قم ابراز داشت: امروز کشور در رکود قرار داشته و نظام مالیاتی و تسهیلاتی بانک‌ها موظف به کمک و همراهی با مردم هستند تا از مشکلات موجود کاسته شود؛ البته خبرهایی شنیده شده که کمک‌هایی در این عرصه انجام گرفته که جای تقدیر دارد.

وی افزود: امروز موضوع تعاونی‌ها همچنان مورد کم توجهی قرار داشته و با رونق این بخش، می‌توان کمک شایانی به تولید و اشتغال و همچنین عدالت اجتماعی کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در دنیا مرسوم است که نظام مالیاتی از فعالیت‌های خیر و حضور مردم در فعالیت‌های عمومی حمایت می‌کند که امید است اهتمام ویژه‌ای بر این موضوع انجام شود؛ چرا که منشأ خیرات و برکات در کشور خواهد شد.

وی بیان داشت: پرداخت عوارض و مالیات وظیفه همه ماست و در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز چند ده میلیارد تومان از دیون باقیمانده سال‌های گذشته خود را پرداخت کرده است؛ چراکه حق مردم قم بوده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: دستگاه‌هایی که در معرض پول می‌باشند، در معرض فساد نیز بوده و باید دقت‌های بیشتری در این موضوع انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار