رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم از کاهش 4 درصدی مشارکت بانک‌های دولتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 21 June 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در مورد عملکرد اقتصادی بانک‌های استان در یک سال گذشته اظهار کرد: با تکیه‌ بر آمار موجود و ارزیابی عملکرد بانک‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌های بانکی از استان خارج می‌شود، به‌طوری‌ که نسبت تسهیلات به سرمایه از سال 94 تا 95 با کاهش 4 درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان این که عمده مشکلات بانکی استان مربوط به بانک‌های دولتی است افزود: بانک‌های تخصصی استان عملکرد خوبی برای مشارکت در طرح دارند این عملکرد در سال 95 نیز با پیشرفت خوبی همراه بود اما عملکرد و مشارکت بانک‌های تجاری و دولتی از سال 94 هم کمرنگ‌تر شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان با تأکید بر این که بانک محوری به‌عنوان یکی از مشکلات دولت است، اضافه کرد: این مشکل باید برای استان‌ها با تعیین سهمیه رفع شود، به‌طوری‌ که نسبت به میزان سپرده‌ها اعداد و ارقام تکلیفی برای استان‌ها تعیین شود.

به گفته رضوی در سال 95 برنامه‌ریزی‌هایی برای تعیین محورهای توسعه استان در نظر گرفته‌شده که بر این اساس گردشگری، فناوری آی تی، معادن، انرژی‌های نو و انرژی خورشیدی تا پایان برنامه ششم در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم بابیان این که برای تحقق 5 محور توسعه‌ای باید از ظرفیت‌های فرا استانی استفاده شود، ادامه داد: ستاد فرمان اجرایی امام (ره)، بنیاد مستضعفان و بانک‌ها از منابع فرا استانی مهمی هستند که می‌توانند در این مورد ما را همراهی کنند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار