رئیس سازمان صنعت قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید در سال جاری برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی، همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۴۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 20 June 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری افزود: فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اواخر اردیبهشت ماه امسال وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور از روز گذشته درسامانه بهین یاب راه اندازی شده است. 

وی بیان کرد: کلیه واحدهایی که بر اساس قانون و مقررات وضع شده شرایط لازم برای دریافت تسهیلات رونق تولید را دارند، می توانند با ورود به سامانه بهین یاب، بخش تامین مالی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، درخواست خود را ارسال نمایند.

وی ادامه داد: براساس سیاست های اقتصادی کشور و استان، پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 96 با قدرت ادامه خواهد یافت و دستورالعمل های لازم در این خصوص به اطلاع واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی استان رسیده است.

ذاکری بیان کرد: واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود هستند که اکنون با بررسی ها و پایش های انجام شده می توان گفت در استان قم 87 واحد صنعتی با این شرایط وجود دارد که فعال سازی آنان نقش مهمی در توسعه صنعتی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار دارد.

وی افزود: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی متقاضی علاوه بر تقویت فضای کسب و کار، حفظ و ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش صنعت استان قم برای رسیدن به وضعیت اقتصادی پایدار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: درجریان پرداخت تسهیلات رونق تولید، ازابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون 150 واحد صنعتی مبلغ 2 هزار و 240 میلیارد ریال را برای تامین سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز خود دریافت کرده اند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان قم تاکنون، تنها در جریان بررسی از 86 واحد، 282 فرصت شغلی را به طور مستقیم ایجاد کرده و همچنین موجب تثبیت سه هزار و 620 جایگاه شغلی و حرفه ای در بخش صنعت شده است که در صورت بررسی وضعیت تمام واحدهای دریافت کننده تسهیلات، این رقم بسیار افزایش خواهد یافت. 

در استان قم بیش از2 هزار واحد صنعتی دارای فعالیت وجود دارد که از این تعداد 500 واحد نیمه فعال، یک هزار و 230 واحد به صورت فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند. 

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار