معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم:
معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: والدین کودکان را به مراکز چه دولتی و چه غیردولتی که مورد تأیید و سازمان‌یافته آموزش‌وپرورش است بسپارند و از همکاری با مراکز غیر تأیید امتناع کنند.
کد خبر: ۴۳۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 31 May 2017
به گزارش تابناک قم، سید علی محمدی با اشاره به اهمیت طرح سنجش کودکان پیش‌دبستانی اظهار داشت: امسال در طرح سنجش کودکان پیش‌دبستانی در تلاش هستیم تا قبل از شهریور همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه با مداخله به هنگام سنجش سلامت در مهرماه سال جاری صورت بگیرد.

وی با اشاره به تغییر در زمان رویکرد سنجش و اهمیت مداخله به هنگام در کودکان عنوان کرد: مداخله به هنگام در مقطع پیش‌دبستانی حتی از سنجش نیز از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است،  چراکه برای نوآموزان یک سال تحصیلی فرصت ایجاد می‌شود تا مثلث هدف کار یعنی تعامل و همکاری بین نوآموز ،اولیا و مربیان برقرار شود و اولیای نوآموزان آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: دوره پیش‌دبستانی یک دوره غیر الزامی است که نهادهایی غیر از نهادهای آموزش‌وپرورش نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند، لذا والدین کودکان را به مراکز چه دولتی و چه غیردولتی که مورد تأیید و سازمان‌یافته آموزش‌وپرورش است بسپارند و از همکاری با مراکز غیر تأیید امتناع کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز به دلیل اینکه گاهی آموزش‌های لازم و صحیحی را که مورد تأیید است را اجرا نمی‌کنند، از صلاحیت لازم برای آموزش برخوردار نیستند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: اگر افرادی در نهادهایی که زیر نظر مراکز قرآنی، وابسته به بهزیستی و یا مراکز دیگر  ثبت‌نام شوند و این دوره را پشت سر بگذرانند ما  سنجش آن فرد را قبول نخواهیم کرد، چراکه اداره استثنایی از طریق سناد اطلاعات را دریافت و موردسنجش قرار می‌دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار