شهردار منطقه يك قم مطرح کرد
شهردار منطقه يك قم گفت: تملكات پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد با هزينه‌اي بيش از ۴۰۰ميليارد ريال صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۲۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 09 May 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اتمام فرآیند تملک و کاشت فضای سبز تقاطع غیر همسطح عماریاسر ـ ۱۵ خرداد متناسب با الگوهای زیست محیطی اظهار کرد: به لطف خدا و همکاری شهروندان و تلاش بی‌وقفه پرسنل منطقه و حمایت‌های شهردار قم پروژه تقاطع غیر همسطح عمار یاسر ۱۵ خرداد به پایان رسید و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار منطقه یک قم به تملکات انجام گرفته در این طرح اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲۸ پلاک با هزینه‌ای بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تملک و در راستای تسهیل عبور و مرور و حل معضل ترافیک شهروندان و زائران مورد استفاده قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم از اجرای پروژه فضای سبز این محدوده به عنوان یکی از کارهای شاخص توسط واحد فضای سبز منطقه نام برد و افزود: کل کاشت این پروژه کمتر از یک هفته به پایان رسید که این خود نشان دهنده عزم مدیریت شهری برای رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان و تسریع در اتمام پروژه‌ها است.

وی مساحت فضای سبز این طرح را بیش از ۱۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: در کاشت این پروژه بیش از هزار و ۸۴۰ درختچه و حدود ۱۰۰ هزار گلدان انواع گیاهان پوششی استفاده و روزانه حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل فضای سبز در این پروژه مشغول به فعالیت بوده‌اند.

شهردار منطقه یک قم ادامه داد: نکته شاخص حذف کاشت چمن به دلیل نیاز به حجم آب فراوان و نداشتن تناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی بوده که در این راستا انواع درختچه‌ها به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم به گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در پروژه اشاره کرد و افزود: در این طرح بیش از ۴۰۰ کامیون نخاله‌برداری، بیش از ۶۰۰ کامیون خاکریزی، لوله‌گذاری، بیش از ۷۰۰ مورد دال‌گذاری برای پوشش انهار، نصب ۱۵ میله پرچم اهتزاز، رنگ‌آمیزی بیش از ۲۵ هزار متر از جداول واقع در طرح و ساخت و نصب دو عدد آب‌نما انجام شده است.

وی یادآور شد: فرآیند توسعه و گسترش فضای سبز در سطح محیطی و اکولوژیکی طیـف گسترده‌ای از فرآیندها را دربرمی‌گیرد که از جمله آنها بهبود کیفیت آب، هوا و خاک، کاهش سطح صدا، تقلیل دامنه نوسانات گرمایی، حمایت در برابر باد، کاهش فرآیند فرسایش، مدیریت پسماند و سیمای شهر است البته گسترش و نگهداری هر چه بهتر فضای سبز نیازمند یاری و مشارکت شهروندان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار