امام‌جمعه قم:
در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی کاستی‌های جدی داریم و رهبری در دیدار خبرگان رهبری مطالب مهمی فرمودند و انتظار می‌رود که این کاستی که در اقتصاد مقاومتی، عدم رشد جمعیت و... داریم با همت همگانی برطرف شود.
کد خبر: ۳۹۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸ 18 March 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم نماز جمعه این هفته قم با اشاره به مشکلات و توفیقات مسئولان در سال جاری گفت: از جمله موفقیت‎های مسئولان می‏توان به موفقیت‏های علمی و خدمت رسانی در بخش‎‏های مختلف اشاره کرد.

وی افزود: از نقاط ضعفی که در سال جاری به چشم خورد که رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا به آن اشاره کردند، مساله عدم توفیق در زمینه اقتصاد مقاومتی و رشد اندک جمعیتی بود که قطعا خطرات بسیاری برای کشور خواهد داشت.

امام جمعه قم بیان کرد: مسولان باید به همت بلند در عرصه آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، جمعیت، وسایل حقوقی و نظام سالم اداری و اجتماعی موفق عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و همچنین امام راحل بیان داشت: زن در نگاه اسلام جایگاه والایی دارد اما تمدن غرب در قبال زن مسیر غلط و انحرافی را در پیش گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: زن هم جایگاه اجتماعی و هم جایگاهی سیاسی دارد و نقش بسیار مهم‌تر آن در خانواده‌ که از اصالت ویژه‌ای برخوردار است باید محور قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن بهار طبیعت بیان داشت: بهار طبیعت نشانه‌ای از رستاخیز و معاد است و همه حوادث عالم نشان دهنده قدرت الهی است که برخی از آن‌ها برجستگی بیشتری دارد که فرارسیدن بهار یکی از آن‌هاست.
 
امام جمعه قم افزود: دید و بازدیدها و کنار گذاشتن قهرها و خشم‌ها و نیز اصلاح روابط خانوادگی از جمله سنت‌هایی است که در ایام نوروز بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به مسافرت زائران و مسافران در ایام عید نوروز به قم، اظهار داشت: قم پایگاه مهم زیارتی است که در این ایام بسیاری از مردم برای زیارت به این شهر مقدس سفر می‌کنند که ستاد تسهیلات زائران نیز تلاش کرده است تا امکانات لازم را برای حضور مسافران و زائران در این ایام فراهم کند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات نیز باید همت کرد و در این ایام باید از نیازمندان نیز دستگیری کرد.

وی به سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین سالگرد حمله به فیضیه نیز در این ایام است و در آن روز طلاب و فضلای قم مورد هجوم دشمن قرار گرفتند ولی دفاع و ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: امروز حوزه انقلابی، قم قهرمان، طلاب و مراجع تقلید و مردم ایران اسلامی بر سر پیمان الهی ایستاده‌اند و هیچگاه از این پیمان الهی جدا نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 در عرصه خارجی شاهد تعرض دشمنان به کشورهای اسلامی بودیم گفت: در یمن، بحرین و عراق و سوریه مشکلات فراوانی را شاهد بودیم اما گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های گونان درخشید و مقاومت باقوت پیش رفت.

خطیب جمعه قم تأکید کرد: دخالت‌های آمریکا در سوریه خلاف منطق بین‌الملل است که این دخالت‌ها محکوم است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار