نخستین جلسه هیئت امنای تخت جمشید برگزار می شود
کد خبر: ۳۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مصیب امیری عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالین عرصه میراث فرهنگی و گردشگری فارس، گفت: در آخرین روز از هفته میراث فرهنگی قرار داریم که همکاران ما برنامه هایی از قبیل نمایشگاه تخصصی، اشیا مرمت شده در موزه ها، آموزش دانش آموزان و آشناسازی آنان با مسائل میراث، نشست تخصصی در حوزه ثبت آثار تاریخی و چگونگی تعیین حریم آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: در سفر هیئت دولت پنج پروژه موزه ای مورد بررسی قرار گرفت و اعتبارات آن در سال ۹۴ و ۹۵ اختصاص داده می شود که موزه پاسارگاد و موزه باغ مشاهیر در اولویت قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: تا پایان سال ۹۴ موزه نی ریز به بهره برداری می رسد و موزه شهرستان های آباده، نورآباد و بوانات هم در سفر هیئت دولت به فارس مصوب شده که تا پایان سال ۹۴ و ۹۵ به بهره برداری می رسد.

امیری تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده هر یک از شهرستان های فارس دارای یک موزه تاریخی خواهند شد.

وی تاکید کرد: سعی ما این بود که قابلیت های هر شهرستان در آن موزه نمایش پیدا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: در سفر رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر تسریع روند اجرایی این پروژه ها شد.

امیری یادآور شد: ۵۰ کارگاه مرمتی در حال حاضر فعالیت خود را در فارس آغاز کرده اند و سعی ما این بوده که هر یک از شهرستان ها، مهم ترین پروژه های خود را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: نخستین نشست هیئت امنای تخت جمشید، هفته آینده برگزار خواهد شد و امید داریم هیئت امنای مجموعه سعدیه و حافظیه نیز به زودی راه اندازی شود.

امیری افزود: پایگاه بافت تاریخی شیراز فعالیت های خود را از سر گرفته و سعی خواهد شد رونق خاصی به مرمت بناهای خاص داده شود و با مشارکت اداره اوقاف و شهرداری شیراز، مسجد جامع عتیق، مسجد وکیل، مدرسه خان و برخی بناهای تاریخی مرمت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار