پرافتخارترين بانوي ورزشكار استان قم در آستانه اعزام به دو رقابت‌ جهاني سال 2017 همچنان با مشكلات مالي و موانعي براي تمرين و آماده‌سازي دست به گريبان است.
کد خبر: ۳۸۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳ 19 February 2017
به گزارش تابناک قم، چهره بانوی ورزشکاری که نماینده قم در پیکارهای جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء در سال‌های 2012 بانکوک تایلند، 2014 ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و ماردل‌پلاتای آرژانتین 2106 بوده برای تمامی علاقمندان به ورزش در قم شناخته شده است.

با توجه به این عناوین و موفقیت‌ها، امسال اعزام بانوی ملی‌پوش و پرافتخار ورزش استان قم که عضو هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم است طبق برنامه‌ریزی فدراسیون به رقابت‌های جهانی 2017 در رشته‌های بولینگ و دوومیدانی انجام می‌شود.

بعد از افتخارات بسیار زیادی که ثریا پارس‌لاری در چندین رشته ورزشی میادین و مسابقات کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء برای ورزش استان قم به دست آورد، اکنون این بانوی پرتوان ورزش قم در آستانه یک اعزام برون‌مرزی دیگر قرار گرفته است.

4 دوره حضور پارس‌لاری در مسابقات جهانی و آسیایی

پارس‌لاری سابقه حضور در سه دوره مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء قهرمانی جهان در کشورهای تایلند، آفریقای جنوبی و آرژانتین را دارد و از هر سه میدان چیزی نزدیک به انگشتان دو دست موفق به کسب مدال و افتخار برای ورزش استان قم و کشورمان شده است، ضمن اینکه در یک دوره رقابت‌های آسیایی نیز از رشته بولینگ موفق به کسب مدال شده است.

نماینده هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم تصریح کرد با کسب این عناوین و موفقیت‌ها هم اکنون پرافتخارترین بانوی ورزشکار استان قم است و سال‌های زیادی طول می‌کشد که نظیر این ورزشکار توانمند و پرافتخار در ورزش قم بدرخشد.

پارس‌لاری به دلیل توانایی‌های بسیار زیادی که دارد در رشته‌های مختلف ورزشی به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کند و یکی از این رشته‌ها بولینگ است که متاسفانه در قم امکانات بسیار اندکی دارد.

اجبار برای سفر به تهران و مشهد

رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: ملی‌پوش بولینگ هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم برای انجام تمرینات اختصاصی خود در این رشته به دلیل نبود امکانات در قم، باید یا به تهران برود یا اینکه کیلومترها دورتر از شهر و خانه خود در مشهد مقدس به تمرین در این رشته بپردازد که واقعا سخت و طاقت‌فرسا است.

سکینه باباخانی تاکید کرد: باور کنید ورزش قم به سختی می‌تواند ورزشکاری نظیر ثریا پارس‌لاری را با این همه افتخار و توانمندی به خود ببیند، بنابراین امیدوارم که مسوولان استان قم نگاه و توجهی به این ورزشکار داشته باشند و نیازهای وی را برطرف کنند تا بار دیگر شاهد موفقیت‌های وی باشیم.

رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم افزود: اکنون در بین 12 ملی‌پوش مد نظر کادر فنی تیم ملی بولینگ ایران شاهد حضور بانوی پرافتخار ورزش قم برای همراهی این تیم در مسابقات جهانی سال جدید میلادی هستیم اما همچنان با مشکلات زیادی مواجه است.

ملی‌پوش قم یکی از 12 ورزشکار عضو تیم ملی بولینگ

بانوی پرافتخار ورزش استان قم از سوی کادر فنی تیم ملی رشته بولینگ برای حضور در مسابقات برون‌مرزی 2017 به اردوی این تیم دعوت شد و همراه با دیگر نفرات ملی‌پوش، دومین اردوی تمرینی تیم ملی بولینگ پیوند اعضاء ایران را نیز پشت‌سر گذاشت.

این در حالی است که اردوی اخیر تیم ملی با حضور 12 ورزشکار برگزار شد، در شرایطی که میزبان این اردو هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان فارس بود و تیم ملی بولینگ پیوند اعضاء بانوان و آقایان ایران خود را برای حضور در مسابقات جهانی پیوند اعضا آماده کرد.

تمرینات دومین مرحله اردوی تیم ملی بولینگ مردان و بانوان عضو تیم پیوند اعضاء ایران در سالن بین‌المللی بولینگ مجموعه ورزشی خلیج‌فارس شیراز برگزار شد و ملی‌پوش قم که به تازگی از این اردو بازگشته، باید تمرینات خود را تا اردوی بعدی به صورت انفرادی دنبال کند اما گویا امکاناتی در قم برای آماده‌سازی خود ندارد.

نفرات حاضر در اردوی تیم ملی بولینگ ایران کلثوم ابراهیمی، سیما کریمی، رها رضایی‌فرد، فاطمه رمضانی‌زاده، فرشاد زندی، مریم شریفی، سعید تسلیمی، عباس مسیبی، امین‌ صفایی، حسین کیا‌ن‌پور، ثریا پارس‌لاری و الناز ایزدی هستند، ضمن اینکه محمدهادی خشنودی به عنوان مربی، بازیکنان تیم ملی را هدایت می‌کند.

اعزام بانوی ورزشکار قم به دوومیدانی 2017 قهرمانی جهانی

بانوی ورزشکار استان قم علاوه بر اردویی که به منظور حضور در مسابقات جهانی بولینگ شرکت کرد، با تجربه سه دوره حضور در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء برای همراهی تیم ملی دوومیدانی ایران در پیکارهای جهانی 2017 نیز به تیم ملی دعوت شده است.

این بانوی ورزشکار که افتخارات بسیار زیادی را از حضور در سه دوره مسابقات جهانی و یک دوره پیکارهای آسیایی رشته بولینگ به دست آورده است اکنون از سوی کادر فنی تیم ملی دوومیدانی فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء به تیم ملی دعوت شده است.

این در حالی است که مربیان تیم ملی دوومیدانی برای تشکیل دومین اردوی تمرینی و آماده‌سازی دوومیدانی کاران پیوند اعضاء برنامه‌ریزی کرده‌اند و این اردو با حضور ملی‌پوش استان قم از روز دهم اسفند ماه امسال به میزبانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

اردوی تیم ملی از 8 تا 18 اسفند در مجموعه انقلاب

ورزشکاران حاضر در این اردو به مدت هشت روز تا هجدهم اسفند به تمرین می‌پردازند، در حالی که هدف از تشکیل این اردو و برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم ملی دوومیدانی مردان و بانوان پیوند اعضاء حضور در مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء در سال 2017 است.

علاوه بر ثریا پارس‌لاری که نماینده هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم در این اردو محسوب می‌شود، مریم شریفی، فاطمه گلریزفردی، معصومه رضایی، نیلوفر محمدی، ربابه صحبت‌لو، کلثوم ابراهیمی و طاهره مهدوی‌پور نیز دعوت شده‌اند.

همچنین کادر فنی تیم ملی از مهرانگیز مصدق، فرشته فکری، مهدیه کارگران، سمانه ملکی، الهام روشن‌چراغ، شیما شاه‌منصوری، انعام رهبر، امیر بهرامی‌دمنه، سعید منتظر پرچی، علی حسن‌شاهی، سعید سهرابی، قدرت‌الله کیان‌پور و اصغر سلطانی برای حضور در این اردو دعوت کرده است.

36 ملی‌پوش در اردوی تیم دوومیدانی پیوند اعضاء ایران

دیگر نفرات حاضر در اردوی تیم ملی دوومیدانی ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء محمد رسولی، رضا طهماسبی، فواد خوزم، غلامرضا حقیری، علی حیدری‌پور، منوچهر نریمانی، محمد براتی، اکبر فرمند، نبی‌الله مرزبان، موسی خلیفه، علیرضا خندان، مسعود خلیلی، مرتضی فنایی، غلامحسین کیان‌پور و سیدجلال امینی هستند.

مجموعا تعداد ۳۶ ورزشکار به اردوی تیم ملی دوومیدانی مردان و بانوان فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء دعوت شده‌اند و گواهی‌های پزشکی ورزشکاران حاضر در این اردو نیز باید به مدت سه ماه دارای اعتبار باشد و ورزشکارانی که گواهی‌ پزشکی آنها تا پایان اردو دارای اعتبار است به دریافت گواهی جدید نیازی ندارند اما باید تمام آنها کارت بیمه ورزش سال 95 را به همراه داشته باشند.

پارس‌لاری: امیدوارم مسوولان قم حمایت کنند

پارس‌لاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: تمام مسوولان ورزش قم در جریان مشکلات و موانع موجود بر سر راه من هستند و بارها محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستم را به آنها گفته‌ام و با همه این موانع تمام تمرکزم را روی تمرینات گذاشته‌ام و سختی‌ها را تحمل می‌کنم.

وی ادامه داد: تا جایی که توان داشته باشم ابتدا برای سلامتی خودم و خوشحال کردن خانواده و کسانی که برای من زحمت کشیده‌اند تلاش می‌کنم و به دنبال افتخار آفرینی برای مردم خوب استان قم هستم، بارها به مسوولان قم مشکلاتم را یاد آور شده‌ام و دیگر نمی‌خواهم راجع به آنها حرفی بزنم و امیدوارم حمایتم کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار