رئيس هیأت‌ شطرنج استان قم
رئيس هیأت‌ شطرنج استان قم از برگزاري رقابت‌هاي شطرنج بيلبائو در قم و معرفي برترين‌ها در پايان رقابت 6 تيم مدعي خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 21 January 2017
به گزارش تابناک قم، حسین رحمتی‌نشاط اظهار کرد: نخستین دوره مسابقه شطرنج بیلبائو با رقابت جذاب و نزدیک شطرنج‌بازان در خانه شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

وی با اشاره به نحوه برگزاری رقابت‌های شطرنج بیلبائو، خاطرنشان کرد: مسابقه شطرنج با طرح بیلبائو به این معنی است که دو بازیکن به جاى یک صفحه، هم‌زمان روى دو صفحه شطرنج با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و هر کدام یک مهره سفید و یک مهره سیاه دارند.

رئیس هیأت‌ شطرنج استان قم ابراز کرد: این مسابقه در زمان استراحت نیم‌فصل مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌هاى قم جام فرهیختگان برنامه‌ریزی و برگزار شد و در آن ٦ تیم حضور داشتند که در تلاش برای کسب عناوین برتر به شکل دوره‌اى با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی یاد آور شد: این مسابقه به صورت سریع تیمى انجام گرفت، در مجموع ٦ تیم از ٩ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ شطرنج قم جام فرهیختگان در این دوره حضور داشتند و هر یک سه نفر از اعضاى خود را معرفى کردند تا روى دو میز دو صفحه‌اى به رقابت بپردازند، ضمن اینکه هر تیم نیز یک بازیکن ذخیره داشت.

رحمتی‌نشاط عنوان کرد: در پایان مسابقه سریع تیمى بیلبائو بیلبائو، رده بندى نهایى تیم‌ها مشخص شد و تیم شطرنج ماهان  با کسب ١٠ امتیاز در صدر ایستاد و قهرمان شد، ضمن اینکه تیم شطرنج بتن بهمن با کسب پنج امتیاز تیمى و 10 امتیاز انفرادى در مکان دوم قرار گرفت و نایب‌قهرمان شد و مقام سوم با پنج امتیاز تیمی و 9 امتیاز انفرادی به تیم شطرنج پیشکسوتان قم رسید.

وی در ادامه راجع به دور برگشت رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم، بیان کرد: تیم‌هایى که در ترمیم زودرس شرکت نداشتند می‌توانند تا امروز طبق آیین‌نامه مسابقات، نسبت به ترمیم، اقدام کنند و رقابت‌های نیم‌فصل دوم قطعا با جذابیت بیشتری برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار