رشته والیبال نشسته در قم امسال در پارالمپیک ریو یک نماینده در ترکیب تیم ملی داشت اما خبری از حضور نماینده قم در لیگ والیبال نشسته کشور نیست.
کد خبر: ۳۶۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 21 January 2017
به گزارش تابناک قم، حسین گلستانی چهره شناخته‌شده والیبال نشسته استان قم امسال تنها نماینده این رشته از استان قم در ترکیب تیم ملی در ریو بود و سیدحسین حسینی، جد دیگر  بازیکن قمی والیبال نشسته، نیز تا آخرین مراحل اردوی تیم ملی والیبال نشسته در جمع ملی‌پوشان حضور داشت. 

حضور این 2 والیبالیست حاکی از غنای فنی والیبال نشسته قم در کشور است اما مشکلات مالی مانع شده تا قم در لیگ تیمی داشته باشد.

هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم بارها برای جذب حامی مالی به منظور پشتیبانی مالی تیم والیبال نشسته قم برای حضور در لیگ اقدام کرده اما هر بار با درهای بسته مواجه شده است. 

پروژه حضور قم در لیگ برتر والیبال نشسته 2 سال قبل با جدیت دنبال می‌شد اما در نهایت حامیان مالی به ورزش معلولان قم پاسخ منفی دادند. 

اعتباری نیز که هیأت ورزش‌های معلولان قم از خیران جمع‌آوری می‌کند برای حمایت مالی از تیمی در حد لیگ، کافی نیست و فقط کفاف مخارج عمومی ورزش معلولان قم شامل اعزام‌های کوتاه‌مدت را می‌دهد در حالی که حضور در لیگ برتر حدود 200 میلیون تومان بودجه می‌خواهد و در سطح پایین‌تر، حداقل باید 100 میلیون تومان برای این تیم هزینه کرد. این موضوع سبب شده والیبالیست‌های باکیفیت قمی کار خود را در سایر باشگاه‌های کشور دنبال کنند.

در همین حال، تیم والیبال نشسته قم امسال در مسابقه‌های قهرمانی کشور شرکت کرد که با حضور حسین گلستانی هم موفقیتی کسب نکرد و در دورگروهی حذف شد. با وجود این اهالی این رشته می‌گویند قم توانایی حضور قدرتمند در لیگ را دارد اما ابتدا باید بودجه لازم برای تشکیل این تیم را جذب کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار