عملکرد ضعیف تیم یاسین‌پیشرو قم در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حسرت قهرمانی را برای هجدهمین سال متوالی به دل قمی‌ها گذاشته است.
کد خبر: ۳۴۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، فوتسال‌ قم‌ سا‌ل‌های زیادی است که در حسرت کسب مقام قهرمانی بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به سر می‌برد و با نتایجی که تیم یاسین‌پیشرو قم در نیم‌فصل نخست دوره هجدهم این بازی‌ها در فصل 1395 کسب کرده، حسرت قهرمانی فوتسال قم 18 ساله می‌شود.

3 نایب‌قهرمانی رهاورد فوتسال قم از 18 سال حضور در لیگ برتر

از 18 دوره حضور فوتسال قم در مسابقات باشگاه‌های برتر کشور تنها سه مقام نایب‌قهرمانی در دوره‌های ششم ، دهم و چهاردهم نصیب قمی‌ها شده در حالی که نخستین نایب‌قهرمانی فوتسال قم در تاریخ لیگ برتر به سال 1384 و زمان سرمربیگری حسین شمس در تیم فوتسال ارم‌کیش قم باز می‌گردد، در حالی که آن موقع بازیکن مطرحی همچون وحید شمسایی در تیم ار‌م‌کیش بازی می‌کرد.

در دوره دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال نیز که تیم ارم‌کیش برای آخرین بار نماینده فوتسال قم به شمار می‌رفت، بار دیگر این تیم با هدایت سیدمهدی ابطحی و حضور بازیکنان ملی‌پوش مطرحی همچون مصطفی نظری، علی‌اصغر، مهدی و محسن حسن‌زاده، مجید لطیفی و چند مهره سرشناس دیگر در جایگاه دوم ایستاد و نایب‌قهرمان شد.

نمایندگان قم و رتبه ششمی لیگ برتر فوتسال از 92 تا 95

فوتسال قم در سه فصل اخیر مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور دو بار با نام ماهان‌تندیس در دوره‌های پانزدهم و شانزدهم و یک بار در دوره هفدهم این بازی‌ها با نام یاسین‌پیشرو رتبه ششم را کسب کرده و آخرین موفقیت فوتسال قم به دوره چهاردهم باز می‌گردد.

در چهاردهمین دوره بازی‌های فوتسال باشگاه‌های برتر ایران تیم صبا نماینده قم بود و با حضور بهترین بازیکن سال‌های 2014 و 2016 آسیا یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده و مهره‌های مطرح دیگری همچون علیرضا وفایی و ابوالقاسم اروجی یکی از تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی بود.

در آن دوره تیم صبای قم از هفته آغازین لیگ تا هفته بیست و پنجم در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت و بخت اصلی کسب رتبه نخست لیگ چهاردهم محسوب می‌شد اما در هفته پایانی با باخت غیر منتظره در میهمانی تیم فوتسال شهید منصوری قرچک، قهرمانی را به گیتی‌پسند اصفهان واگذار کرد.

8 روز تعطیلی تمرینات یاسین‌پیشرو قم

تمرینات تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم پس از باخت خانگی این تیم مقابل صنایع گیتی‌پسند اصفهان در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال تعطیل شد تا بازیکنان این تیم به استراحت پرداخته و بعد از هشت روز آماده دور جدید تمرینات برای دور برگشت لیگ هجدهم شوند.

شاگردان محمدرضا حیدریان که نتوانستند مقابل تیم صدرنشین لیگ برتر و شاگردان رضا لک یعنی صنایع گیتی‌پسند اصفهان به پیروزی دست یابند و در واقع چهارمین باخت خانگی متوالی در لیگ هجدهم را پذیرا شدند، با توجه به فرارسیدن تعطیلات نیم‌فصل به استراحت می‌پردازند.

بازیکنان یاسین‌پیشرو قم به دلیل فاصله 20 روزه تا بازی آتی خود با فرش‌آراء مشهد در هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به مدت یک هفته و تا روز جمعه نوزدهم آذر ‌ماه به استراحت می‌پردازند و پس از آن تمرینات خود را در برای ادامه بازی‌های هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال قهرمانی کشور از سر می‌گیرند.

استارت دور جدید تمرینات شاگردان حیدریان از 20 آذرماه

به سبب اینکه لیگ هجدهم در زمان حضور تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2016 کلمبیا نزدیک به دو ماه تعطیل بود، تعطیلی نیم‌فصل بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، مدت زیادی طول نمی‌کشد و در واقع تیم‌های لیگ برتری از سیزدهم آذر تا اول دی ماه در تعطیلات خواهند بود و بازی‌های بعدی لیگ برتر فوتسال از روز دوم دی ماه با رقابت‌های هفته چهاردهم پیگیری می‌شود.

تعطیلی تمرینات تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم تا روز جمعه هفته جاری برقرار است تا شاگردان حیدریان در دور جدید تمرینات خود که به احتمال زیاد با حضور چند بازیکن جدید مورد نظر کدر فنی برگزار می‌شود، معایب و نقاط ضعفی که در هفته‌های سپری شده از هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور مقابل حریفان لیگ برتری داشته‌اند را به دقت بررسی و رفع کنند تا یاسین در دور برگشت نتایج مطلوب‌تری بگیرد.

بازیکنان تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم پس از این تعطیلی هفت روزه روز شنبه بیستم آذر ماه تمرینات خود را برای مسابقات خود در ادامه فصل جاری لیگ برتر باشگاه‌های کشور و به خصوص بازی خارج از خانه هفته نخست از دور برگشت مقابل فرش‌آراء مشهد از سر می‌گیرند.

فرش‌آراء مشهد نخستین حریف یاسین‌پیشرو در دور برگشت

یاسین‌پیشرو قم روز دوم دی‌ ماه در نخستین هفته از بازی‌های دور برگشت لیگ برتر فوتسال در دیداری خارج از خانه در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس در هفتمین میهمانی این فصل برابر تیم فوتسال فرش‌آراء مشهد به میدان می‌رود، در حالی که هم اکنون این دو تیم در رده‌های نهم و دهم جدول رده‌بندی هستند.

شاگردان محمدرضا حیدریان در تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر فوتسال، با باخت عجیب و ناباورانه خانگی 6 بر 2 در مقابل تیم صنایع گیتی‌پسند اصفهان چهارمین شکست خانگی این فصل را پذیرا شدند و بدین‌ترتیب 17 امتیازی ماندند اما مکان هشتم جدول را به دیگر رقبا داده و به رده نهم لیگ رفتند.

این در حالی است که تیم یاسین‌پیشرو قم تا قبل از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور یک تیم بسیار خوب در مقابل رقبای لیگ برتری بود و به غیر تنها باختی که در میهمانی تیم شهروند ساری پذیرفته بود با حضور محمدرضا حیدریان حتی رده سوم جدول را نیز تجربه کرد.

آغاز ناکامی‌های یاسین‌پیشرو از هفته هفتم لیگ برتر

اما ناکامی‌ها و نتایج ضعیف نماینده فوتسال قم از هفته هفتم و دیدار خانگی با مس سونگون نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر آغاز شد و شاگردان حیدریان در سالن اختصاصی و در حضور تماشاگران خودی با نتیجه عجیب و قریب پنج بر دو به حریف مدعی خود باختند و پس از آن سه باخت خانگی دیگر به ترتیب برابر تاسیسات دریایی تهران، حفاری اهواز و گیتی‌پسند اصفهان پذیرفتند.

تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم از 13 بازی خود در نیم‌فصل نخست لیگ برتر در حال حاضر با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و 6 باخت، 17 امتیازی است و در مکان نهم جدول رده‌بندی 14 تیمی هجدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور قرار دارد و طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتسال در بازی خانگی بعدی خود نیز نهم دی ماه در قم با مقاومت البرز دیدار می‌کند.

یاس قمی‌ها از قهرمانی فوتسال قم در لیگ برتر

نوع عملکردی که در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور توسط تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم به نمایش گذاشته عملا هواداران و علاقمندان به فوتسال در قم را از قهرمانی مایوس کرده و در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال نیز قمی‌ها باید همچنان رویای قهرمانی را در سر بپرورانند زیرا نماینده قم هیچ بختی برای دست‌یابی به این عنوان ندارد و تنها می‌تواند به جمع تیم‌های بالانشین جدول بازگردد.

البته محمدرضا حیدریان سرمربی سرشناس یاسین‌پیشرو قم معتقد است که این تیم به دلیل دیر بسته شدن در آغاز بازی‌ها نتوانست آنچنان که باید و شاید در این دوره از بازی‌های لیگ برتر فوتسال قدرتمند ظاهر شود ولی در دور برگشت عملکرد بهتری نسبت به این بازی‌ها خواهد داشت.

سرمربی یاسین‌پیشرو قم از جذب چند بازیکن جدید برای تقویت تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور خبر داده و متعقد است نماینده فوتسال قم در بازی‌های آتی نتایج بهتری در مقابل حریفان کسب خواهد کرد.

مهمترین ضعف تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر در کارهای هجومی و در واقع در گلزنی بود و گویا حیدریان بیشتر به فکر رفع این مشکل تیمش است، اما سرمربی یاسینی‌ها صحبت از جذب دو تا سه بازیکن در نقل و انتقالات نیم‌ فصل لیگ برتر کرده است تا تیمش نقاط ضعف خود را برطرف کرده و با قدرت بیشتری به میدان برود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار