در قم برگزار می شود
نائب رییس جامعه مدرسین حوز علمیه قم، از برگزاری دهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد با سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله محمد یزدی در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 03 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که اجلاس دهم با موضوع حوزه انقلابی، بایسته ها و راهکارها برگزار می شود گفت: جامعه مدرسین حوزه به عنوان نهاد دیرپا و پرسابقه همواره پیش و پس از انقلاب اسلامی یکی از اهداف خود را پیروی از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار داده است. 

وی ادامه داد: در کارنامه جامعه مدرسین همسویی و همراهی با روحانیت کشور و سراسر جهان نقشی برجسته داشته است و یکی از مسائلی که چند سالی است جامعه مدرسین به صورت جدی دنبال می کند برگزاری اجلاس های منطقه ای، استانی و سراسری است.

امام جمعه قم از برگزاری کمیسیون‌های تخصصی در حاشیه اجلاسیه‌های سراسری یاد کرد و افزود: دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بلاد روزهای ۱۷ و ۱۸ آذرماه با سخنرانی آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله یزدی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کمیسیون‌های تخصصی حوزه و روحانیت، نقش حوزه انقلابی در تبیین مبانی و اهداف انقلاب اسلامی، نقش حوزه انقلابی در رویارویی با تحولات و آسیب‌های اجتماعی، نقش حوزه انقلابی در ارتقای فرهنگ دینی جامعه و نقش حوزه انقلابی در عرصه بین‌الملل فعالیت مقدماتی خود را از دو ماه گذشته آغاز کرده و مباحث اصلی خود را در 17 آذرماه مورد بررسی قرار می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: بر اساس سیاست برگزاری اجلاس سراسری تلاش بر آن داریم از حضور علمای بلاد در مباحث نیز استفاده کنیم. 

وی گفت: اجلاس نهم در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار می شود و امسال سطح دعوت نسبت به اجلاسیه های قبلی بیشتر شده است و بیش از یکهزار و 500 نفر برای حضور در اجلاس دعوت شده اند. 

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، روحانیون نهادها، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، اعضای مجمع فضلا و اساتید حوزه و نمایندگان بیوت مراجع تقلید در این اجلاسیه حضور می‌یابند.

وی یادآور شد: امیدواریم در دوره‌های آینده این اجلاسیه را در سطح بین‌المللی دنبال کنیم چراکه شخصیت‌های انقلابی بسیاری در کشورهای مختلف حضور دارند که می‌توانند در راستای تحقق اهداف مورد نظر مشارکت کنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به تصویب قانون داماتو و بدعهدی آمریکا در برجام گفت: قطعاً در برگزاری این اجلاس و در بیانیه پایانی آن موضوع برجام مطرح می‌شود و سخنرانان این اجلاس هم در سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره می‌کنند.

وی در ادامه به بحث حوزه انقلابی اشاره و با تأکید بر اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به نظام است، گفت: دشمنان روحانیت را به عنوان یک ظرفیت مهم می‌دانند که انقلاب با هدایت و حمایت این افراد شکل گرفته و با اذعان به نقش پررنگ روحانیت دشمنان این قشر را مورد هدف قرار داده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: این در حالی است که رویش‌های انقلابی در حوزه فراوان است و روحانیت حوزه همواره پویاتر از گذشته در انقلاب و حمایت از آرمان‌های نظام حضور دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار