آیت الله مصباح یزدی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فارغ التحصیلان حوزه‌ علمیه باید به نیازهای جامعه پاسخ داده و به شبهات ایجاد شده از سوی افکار انحرافی جواب دهند.
کد خبر: ۳۲۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه جمعه در مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن این مفسر قرآن کریم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: مقام و شخصیت معنوی علامه طباطبایی شاید از برخی اولیای الهی کمتر نباشد و ایشان مقامی از معرفت و عظمت و محبوبیت نزد خداوند داشتند.

وی بیان داشت: خداوند به بندگانی که راه طاعت و عبادت الهی را می‌پیمایند توفیق و برکات فراوانی می‌دهد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شناخت شخصیت علامه طباطبایی و اینکه اقدامات ایشان چه برکاتی برای انسان‌ها داشته بسیار مهم است تا بتوانیم مسیری که ایشان پیموده‌اند را بشناسیم و مانند وی حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: نباید اینگونه تصور کنیم که هر چه ما می‌گوییم درست و گفته دیگران اشتباه خواهد بود بلکه حتی باید به فتاوای مختلف هم احترام گذاشت هر چند که ممکن است مود قبول ما نباشد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: علامه طباطبایی وقتی از تبریز به قم آمدند در اولین گام نیازهای جامعه و حوزه‌های علمیه را استخراج کردند و برنامه ریزی‌هایی در این زمینه صورت دادند.

عالمی به جامعیت علامه طباطبایی کمتر سراغ داریم

وی ادامه داد: علامه طباطبایی بر اساس خلأهای موجود در جامعه و حوزه علمیه در سه بخش تفسیر قرآن، فلسفه و اخلاق اقداماتی صورت دادند هر چند که درس اخلاق ایشان به دلایل از همان ابتدای امر به تعطیلی کشیده شد و دروس فلسفه و تفسیر ادامه یافت.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: عالمی به جامعیت علامه طباطبایی کمتر سراغ داریم و ایشان به دنبال آن بودند که ببینند چه چیزی برای آینده جامعه مفید و نیاز است و به آن بپردازد.

وی بیان داشت: باید برنامه منسجم و سنجیده‌ای برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفت و باید مسائلی که مورد نیاز است وارد دورس حوزوی شود و کسانی که از حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل می‌شوند باید بتوانند نیازهای جامعه از نظر مختلف پاسخ دهند و به شبهات ایجاد شده از سوی افکار انحرافی جواب دهند و این شبهات تنها به کشور ما باز نمی‌گردد بلکه همه مسلمانان با آن مواجه هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سنت، قرآن و عقل از منابعی هستند که بر اساس آن یک عالم دینی می‌تواند نقش خود را در جامعه ایفا کند و البته موضوع تهذیب نیز بسیار با اهمیت است و در حقیقت این چهار رکن اصلی در حوزه‌های علمیه باید وجود داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی، بیان داشت: حوزویان باید از نظر اخلاق و تهذیب نفس در مرتبه بالایی باشند چرا که بدون این امر مهم نمی‌توانند جامعه را به سمت خوبی‌ها هدایت کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار