مدیر حوزه های علمیه:
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: تفسیرهای ترتیبی و موضوعی قرآن کریم به ویژه در حوزه علوم انسانی باید در حوزه های علمیه گسترش یابد.
کد خبر: ۳۲۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در چهاردهمین همایش اساتید تفسیرحوزه های علمیه در قم افزود:امروز بسیاری از تولیدات علمی و فناوری های جدید زندگی ما را احاطه کرده و اگر قرار است به سمت تمدن اسلامی در پرتو انقلاب گام برداریم، باید تفسیرهای ترتیبی و موضوعی در حوزه های علمیه گسترش یابد.
 
وی با بیان اینکه اساتید تفسیر باید اهتمام ویژه ای به بحث تفسیر قرآن داشته باشند، کتاب المیزان را در قله های تفسیری دانست و گفت: امروز باید با برنامه ریزی درست، گام های تکمیلی را در قلمروهای گوناگون تفسیری برداشته و به افق هایی که در برابر علوم تفسیری وجود دارد، دست یابیم. 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در حوزه تفسیر نیازمند تلاش جدی برای روش شناسی و اصول تحقیق هستیم، اظهار داشت: باید اصول و روش تحقیق و تفسیر بزرگان تفسیر بازخوانی شده و نکات روش شناسی در تفاسیر جدید شناسایی شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برابر شبهات نباید منفعلانه برخورد کرده و در پاسخگویی به شبهات باید ابتکارات و نظریه های بدیع داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مستشرقان هیچگاه در رابطه با قرآن غافل نبوده اند و گاه محصول کار آنها به صورت شبهه ارایه می شود که باید به آنها به خوبی پاسخ داده شود. 

اعرافی بر ضرورت ترجمه و عرضه قرآن و تفاسیر قرآن به زبان های زنده دنیا تاکید کرد و گفت: اگر تمامی امکانات و ظرفیت ها را برای شناخت قرآن و گشودن درب های معارف قرآن به کار بگیریم، باز هم اندک بوده و باید هرچه بیشتر تلاش کنیم. 

چهاردهمین همایش اساتید تفسیر حوزه های علمیه و سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) با حضور آیت الله جوادی آملی و جمعی از علما، فضلا، اعضای جامعه مدرسین و اساتید حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزارشد.

علامه سید محمدحسین طباطبایی در سال 1281 هجری شمسی متولد شد و در 24 آبان 1360 به دیدار حق شتافت؛ وی مفسر، فلیسوف، متکلم، فقیه، عارف، اسلام شناس و از تاثیرگذاران عالمان شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران در سده 14 هجری شمسی بود؛ وی نویسنده تفسیر المیزان و کتاب ‌های فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه، و اصول فلسفه و روش رئالیسم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار