رئیس سازمان صنعت استان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صادرات استان در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود 9 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۳۱۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری بعد از ظهر امروز در چهاردهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، در خصوص نمایشگاه توانمندی‌های استان تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور 36 تولیدکننده برگزار شد، اما دستگاه‌های اجرایی استان به‌خوبی از این نمایشگاه خرید نکردند. پیشنهاد می‌دهم که مصوبه‌ای گذرانده شود تا دستگاه‌های اجرایی از تولیدکنندگان استان خریدهای خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان استان قم ظرفیت‌های خوبی در زمینهٔ تولید کالاهایی همچون شیشه دوجداره، آبگرمکن خورشیدی و لامپ‌ کم‌مصرف دارند و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کالاهای این‌چنینی را از تولیدکنندگان استان خریداری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: صداوسیما و شهرداری در خصوص تبلیغ نمایشگاه توانمندهای استان همکاری خوبی با ما داشتند و گزارش‌هایی از این نمایشگاه در رادیوی قم و شبکه نور پخش شد، همچنین ما این نمایشگاه را در فضای مجازی تبلیغ کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص واگذاری پروژه نمایشگاه فرش قم قرار شده که این پروژه موردبررسی قرار بگیرد و نحوه واگذاری آن مشخص شود و ما بحث واگذاری پروژه نمایشگاه فرش قم را پیگیری می‌کنیم.

ذاکری با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت برای کمک به واحدهای تولیدی ارائه تسهیلات از سوی کمیته تسهیلات رونق بود و اعتباراتی در این خصوص به واحدهای تولیدی تزریق شد و ما بر این واحدها نظارت داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص ضرورت افزایش صادرات کشور تصریح کرد: قرار بود که صادرات 40 میلیاردی کشور در سال 94، امسال به 50 میلیارد دلار برسد، اما در 6 ماه اول سال 95، 21 میلیارد دلار صادرات داشتیم، اگرچه که صادرات کشور امسال 6 درصد افزایش داشت، اما در این زمینه از برنامه عقب هستیم.

وی افزود: صادرات استان قم در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود 9 درصد کاهش داشت، بخشی از کالاهای استان قم از گمرک‌های خارج از استان صادر می‌شود و اگر تولیدکنندگان استان کالاهای خود را از قم صادر کنند، ما در زمینهٔ صادرات استان افزایش آمار را خواهیم داشت.

ذاکری در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های بیش از 400 واحد تولیدی را مورد بررسی قرار دادیم که اجرای این طرح‌ها نیاز به 560 میلیارد تومان اعتبارات دارد و تکمیل آن‌ها 11 هزار اشتغال را در استان قم ایجاد خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار