رئیس سازمان برنامه و بودجه استان روند تخصیص بودجه به استان را تشریح و اولویت‌های پروژه‌های عمرانی را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۱۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، سیدحسن رضوی با اشاره به اینکه تخصیص منابع عمرانی از سوی دولت ۷۵درصد از طریق اوراق مشارکت و ۲۵درصد در قالب نقدینگی است، تصریح کرد: بودجه عمرانی قم در سال ۹۵ حدود ۱۱۲ میلیارد تومان است که نیمی از آن در ۶ ماه نخست ابلاغ شده است. از ۵۶ میلیارد تومان ابلاغ شده، ۴۳ میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۱۳ میلیارد تومان نقدینگی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه هر استانی که به تعهد اوراقی خود عمل نکند استان‌های دیگر از یک ماه بعد می‌توانند جایگزین شوند، افزود: استان‌هایی در این زمینه فایده می‌کنند که نقدینگی داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه قم پروژه‌های خرد دارد که نمی‌توان برای آن اوراق هزینه کرد، گفت: در این راستا بنا شد ۲۵درصد نقدینگی را برای پیمانکاران ضعیف و مجموع شهرستان‌ها مدیریت کنیم و پیمانکاران پروژه‌های بزرگ استان را برای اوراق معرفی کنیم.

پول نداریم

رضوی با بیان اینکه در شرایط فعلی نقدینگی برای کار عمرانی در سال ۹۵ حداقل است، اظهار کرد: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تمام مدیران باید بدانند پول نداریم اما اوراق داریم. از همین رو پروژه‌هایی که بدهی دارند یا پیمانکاران در مدت باقی‌مانده تا بهمن‌ماه به وضعیت قابل قبول برسند اوراق می‌تواند کارساز باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با تأکید بر اینکه دولت ماه‌های شهریور، مهر و آبان امسال را برای طرح‌های ملی و ماه‌های آذر، دی و بهمن را برای طرح‌های استانی تعریف کرده است، ادامه داد: ماه‌های آذر، دی و بهمن فرصتی طلایی برای طرح‌های استان است.

وی گفت: تا آخر مهرماه تکلیف اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به قم مشخص می‌شود. در این راستا اولویت با طرح‌ها و پروژه‌هایی است که با این پول به اتمام می‌رسند.

به گفته رضوی، استان قم کاهش قابل ملاحظه‌ای در اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دارد و نیز از ۳۷ پروژه سفر ریاست جمهوری پروژه‌هایی با ۸۰ درصد پیشرفت که امسال به پایان می‌رسند، حمایت می‌شوند.

پروژه‌های اولویت‌دار

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، راه‌اندازی رادیوتراپی بیمارستان شهید بهشتی، رفع نقایص سد کوچری، طلب پیمانکاران پروژه‌های استان، صحن شرقی حرم و محور قم ـ آوه از جمله اولویت‌های پروژه‌های عمرانی استان است.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست نقدینگی کسورات به چه نحوی تکمیل می‌شود، گفت: اگر پرداخت شود می‌توانیم به بخش‌ها و پروژه‌های کوچک رسیدگی کنیم که در این صورت آن‌ها را به اوراق محول نمی‌کنیم، اگر نشود پروژه‌های کوچک و اوراق را جاسازی می‌کنیم.  

رضوی به آمار و ارقام تقسیم بودجه بخش‌ها و شهرهای تابعه اشاره کرد و افزود: در بخش کهک امسال ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و مبلغ جالب توجهی برای پروژه‌های آب‌رسانی این بخش مصرف می‌شود. طرح‌های هادی، معابر شهری، آرک جنگلی و طرح‌های برخی نهاد‌ها نیز از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه میانگین تخصیص بودجه بخش سلفچگان از سال ۹۳ حدود ۳ میلیارد تومان بوده است، گفت: امسال برای بخش سلفچگان ۴ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که این میزان به جز اعتبارات پروژه آب‌رسانی (حدود ۶ میلیارد تومان) است. بیشتر پروژه‌های این بخش مربوط به طرح هادی، عبور و مرور، معابر و بهبود وضعیت بوستان، مسکن مهر وایستگاه آتش‌نشانی است.

وی با اشاره به اینکه بودجه در نظر گرفته‌شده برای بخش مرکزی ۲ونیم میلیارد تومان است، گفت: بیشترین رقم برای شهرداری قنوات منظور شده است. طرح‌های آب‌رسانی و هادی حداقل است.

به گفته رضوی، بودجه بخش جعفرآباد ۳ونیم میلیارد تومان منظور شده که اولویت برای طرح‌های هادی روستایی، آب‌رسانی و انتقال دامداری و تکمیل پروژه قم ـ آوه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: برای بخش خلجستان نیز حدود ۴ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که برای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی، شهرداری و طرح هادی روستایی هزینه می‌شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار